Klub reklamných agentúr Slovenska, organizátor národnej súťaže efektivity marketingovej komunikácie EFFIE Slovakia 2015, dnes ráno zverejnil shortlist 17. ročníka súťaže EFFIE Slovakia 2015.
Z 24 prihlásených prác od 12 reklamných agentúr sa na shortlist prebojovalo 10 prác.
Tieto práce majú šancu získať ocenenie:
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola
Kampaň: Fofola
Kofola odvážne použila vo svojich reklamách psa Tuna. Ten je známy svojím nezameniteľným predkusom a výzorom. Práve naň stavili v Kofole a už pár mesiacov nás v televíznych a Youtube spotoch baví toto internetové meme. Na konferencii Internet už nie je sexy prezradili tvorcovia čiastočné výsledky, ktoré kampaň priniesla. Predaj pol litrovej fľaškovej Kofoly vzrástol o viac ako 22%. Pozrite si ukážku z bizarných situácií, ktoré pes zažíva.
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Klient: VÚB banka
Kampaň: Šetripôžička
Šetripôžička je kampaň z cyklu reklám, v ktorých vystupovala známa dvojica lepičov. V tejto kampani promovali pôžičku. VÚB banka na jar tohto roka prišla s novým konceptom, v ktorom vystupuje herečka Polnišová.
Agentúra: MADE BY VACULIK
Klient: Tatra Banka
Kampaň: Bankomat v mobile
Tatra banka predstavila technologickú novinku - výber peňazí v bankomate prostredníctvom mobilu. A takto novinku uviedla na trh.
Agentúra: MADE BY VACULIK
Klient: Tatra banka
Kampaň: Menežeris a Tatra Academys
Po tom, ako v Tatra Acedemys vzdelával minulý rok Rytmus, tento rok sa úlohy zhostil Menežeris - postavička z Lokal TV. Či sa jej podarilo splniť úlohu, rozhodne odborná porota.
Agentúra: MUW Saatchi&Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Kampaň: S4GAN
S4GAN je kampaň, ktorá sa stala jednou z najčastejšie komentovaných kampaní. Na Hodnotení Stratégií dokonca odznelo, že ide o prešmyčku, ktorú by chcel každý klient. Či uspeje i na súťaži effektivity, uvidíme o niekoľko dní. Názov S4GAN sa vizuálne priamo spája s majstrom sveta v cyklistike Petrom Saganom, ktorý je tvárou kampaní Slovak Telekomu, a zároveň promuje rýchlosť internetu (4G).
Agentúra: Mayer/McCann Erickson
Klient: Nadácia otvorenej spoločnosti
Kampaň: Povedz mi to do očí
Nadácia otvorenej spoločnosti sa pustila do boja proti hejterom. Pozvala známe osobnosti, ktoré hejtovali svojimi komentármi ich (ne)fanúšikovia, osobne im zaklopali na dvere a vyzvali ich, aby im hejt povedali do očí. Takto to dopadlo. Pozrite si ukážku so Celeste Buckingham. Kampaň je prihlásená do dvoch kategórií, z každej si odnáša shortlist.
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Klient: Koloman Kertész Bagala
Kampaň: Čítam u Kaliho
Ako pritiahnuť záujem médií o tradičné kníhkupectvo s nulovým rozpočtom? To bolo úlohou agentúry Istropolitana Ogilvy. Riešením bolo pozvať ľudí, ktorí mali čítať tradičnú literatúru priamo vo výklade kníhkupectva. Záujem bol natoľko veľký, že údajne malo kníhkupectvo plné všetky termín na čítanie. A vidieť sme vo výklade mohli i nahého čitateľa.
Agentúra: MADE BY VACULIK
Klient: Heineken Slovensko
Kampaň: Evelyn je Strongbow
Známa mladá komička Eva Kramerová, alias Evelyn, si zahrala v reklame na Strongbow. V kampani išla na brigádu do Anglicka, kde mala svojím nezameniteľným humorom dokumentovať halu, v ktorej sa tento nápoj vyrába. Kampaň v odborných kruhoch vzbudila polemiku, či je Evelyn pre svoj humor, ktorý je často na hrane vulgárnosti, vhodným riešením pre značku, akou je Strongbow. Výsledky súťaže efektivity už čoskoro ukážu.
Agentúra: PS:Digital
Klient: Brániť sa oplatí Slovensko, o.z., Ministerstvo vnútra SR
Kampaň: Každý sa môže stať otrokom
Kampaň mala upozorniť na novodobé otroctvo a obchodovanie s ľuďmi. Agentúra na to išla priamo - vytvorila web s fiktívnymi ponukami práce v zahraničí s nereálnymi sľubmi. Zároveň ste na webe nenašli žiadne kontaktné údaje, alebo ponúkal falošné referencie. Tí, ktorí odhalili, že s webom nebude asi všetko v poriadku a zo stránky odišli, web v pop-up okne pochválil, že sa nedali nachytať.
Víťazov spoznáme počas slávnostného odovzdávania cien EFFIE Slovakia 2015 a Agentúra roka 2015, ktoré sa uskutoční vo štvrtok 26. novembra 2015 v reštaurácii Bokovka na Sabinovskej ulici v Bratislave. Súčasťou programu bude i vyhlásenie ocenení Top Creative Director, Top Copywriter a Top Artdirector roka 2015.
Vstupenky na galavečer si môžete zakúpiť už teraz.
O EFFIE: Ocenenie EFFIE je pre zadávateľov a agentúry po celom svete známe ako významné ocenenie v priemysle, ktoré zahŕňa všetky formy marketingovej komunikácie, ktoré prispievajú k úspechu značky. Od roku 1999 je vďaka Klubu reklamných agentúr Slovenska symbolom úspechu aj u nás.
V susednom Česku ceny za efektivitu už rozdali. Pre Slovensko ako jediná slovenská agentúra odniesla zlato agentúra Zaraguza za kampaň pre Kofolu so šušlajúcim psom Tuna. Ide historicky vôbec o prvú cenu z českej EFFIE pre slovenskú agentúru. Case study si môžete pozrieť tu.
Zdroj: Erika Brindzová

