"Milí rodáci, čo je to s vami. Taký ľúbozvučný jazyk sme vám dali do vienka. A vy? Sedíte na mítingoch, badžetujete, strímujete, postujete selfíčka na vól. Že vám nie je hanba!" Takto začína virálne video zo slovenskej dielne. Na Youtube má vyše 150 000 videní a stáva sa z neho úspešný virál.
Ide o video, v ktorom koncern Volkswagen predstavuje modely Golf a Polo. Vo videu vystupuje Ľudovít Štúr ako bojovník za spisovnú slovenčinu. Štúrovi sa nepáči, že v automobilovom priemysle nevieme veci pomenovať po slovensky. A svoje sklamanie vyjadruje vo videu, ktoré momentálne zaplavuje internet.
Kampaň pripravila agentúra Lowe GGK. Pôvodne chcel koncern Volkswagen odkomunikovať iba vozidlá Golf a Polo s výbavou Slovakia. Práve to sú akciové modely vytvorené podľa požiadaviek slovenských zákazníkov. Zadaním bolo vytvoriť video, ktoré by sa šírilo na internete. A keďže išlo o výbavu šitú pre slovenského zákazníka, ikonická postava Ľudovíta Štúra do nápadu zapadla. A používanie slovenčiny v automobilovom svete sa stalo ústredným motívom celej kampane. Navyše Volkswagen v preklade znamená "ľudové vozidlo" a teda prenesene vozidlo Ľudovíta Štúra.
Potom, ako video získavalo na popularite, kampaň potiahli ešte ďalej a Ľudovít Štúr so svojou výčitkou voči nám sa objavuje na všetkých predajných materiáloch, oficiálnych cenníkoch a venovaná mu je i vtipná microsite. Na tej nás učí správne pomenúvať jednotlivé časti automobila. Napríklad vedeli ste, že ostrekovač predných svetiel sa má nazývať kropič predných lampášov?
V spolupráci s mediálnou agentúrou MediaCom vznikla i hra na Facebooku a súčasťou celej kampane je tiež poslucháčska hra na FUN rádiu/BAV rádiu. Hlas Ľudovítovi Štúrovi prepožičal Lukáš Latinák.
Zdroj: Erika Brindzová