Česká reklamná scéna je definitívne známa už aj vo svete. Nie je to síce prvýkrát, čo sa českí kreatívci postavili na opulentné pódium v Cannes a prebrali si cenu, tento ročník je však pre nich výnimočný. Festival nie je ani v polovici a už si domov nesú tri ocenenia, z toho dve zlaté.
Zlatého leva dostali za kampaň Sami sme boli uprchlíci pre neziskovku UNHCR, v ktorej chcú ľuďom povedať, že aj oni (Česi) v minulosti utekali pred štátnym režimom a ocitli sa v rovnakej situácii, ako utečenci, ktorých v týchto mesiacoch naša spoločnosť tak odmieta. Cena putuje do agentúry Young \ Rubicam.
Ďalšie zlato z kategórie PR a bronz z kategórie Direct si naši západní susedia odnášajú za kampaň pre český reťazec Náš Grunt. Kampaňou chcú ľudí upozorniť na nadmernú konzumáciu cukru, najmä v komerčne vyrábaných potravinách, kde je cukor často umelo pridávaný. Množstvo cukru v potravinách nechali otestovať včelám. Včely dokážu vyrobiť med z hocičoho, čo má obsah cukru aspoň 15 %. Zákazníci mohli ochutnať med vyrobený z hamburgeru, kečupu alebo instantnej polievky, a zároveň sa presvedčili, koľko cukru sa v týchto potravinách skutočne skrýva. Ceny z Cannes idú do pražskej McCann Erickson.
Cannes Lions je najväčší festival kreativity na svete, koná sa v dňoch 18. júna - 25. júna 2016 vo francúzskom Cannes. Ročne ho navštívi vyše 10 000 ľudí. Odborná porota tento rok vyberá z rekordného množstva prihlášok - vyše 43 000. Slovensko bojuje s 18timi prihláškami a to v kategóriách Print/Publishing (6), Digital Craft (2), Design (3), Cyber (4) a Creative Data (3). Slovensko zatiaľ žiadnu cenu nezískalo. Uspieť môžeme ešte v kategóriách Creative Data a Cyber.
Zdroj: Erika Brindzová, Cannes