Fotky a príspevky na Instagrame, ktoré sa zobrazujú chronologicky podľa času. Tak s tým je po novom koniec. Facebook, ktorému Instagram patrí, sa rozhodol, že na „fotkovej sieti“ uplatní svoj obľúbený algoritmus. To znamená, že fotky a všetky príspevky sa budú zobrazovať podľa toho, čo nás zaujíma.
Instagram nový algoritmus od marca testoval a výsledky, ktoré prezentoval na svojom blogu, hovoria, že ľudia viac zdieľajú, lajkujú či pracujú s obsahom, než tomu bolo predtým. Pri rozhodnutí zaviesť nový algoritmus vychádzal Instagram z tvrdenia, že 70% obsahu ľudia skrátka minú. Na svojom blogu tiež sľubuje, že odteraz by sme nemali premeškať video z koncertu, ktorý sa odohrával hoci na druhom konci sveta. Novinka sa oficiálne spustí v priebehu júna a bude platná pre každého. Obsah uvidíme usporiadaný podľa toho, čo nás zaujíma, a to aj v prípade obsahu značiek ale aj v prípade obsahu našich priateľov na Instagrame, nezáleží na tom, aké účty followujeme. Udiať by sa tak malo počas nasledovného mesiaca.
Tak ako to už býva, ani táto novinka sa nevyhla kritike. Značky sa začali obávať, že sa stane to, čo sa stalo i s Facebookom – po tom, ako investovali nemalé peniaze do toho, aby si vybudovali fanúšikov (a Facebook sľuboval, že týmto organicky zobrazí príspevky od značky), museli začať investovať nemalé peniaze do sponzorovaných odkazov, teda do príspevkov, ktoré sa zobrazia ľuďom podľa ich záujmu. Výsledkom je, že značky na Instagrame si budú musieť pripraviť budget i na to, čo bolo doteraz zadarmo. Ako protihodnotu sľubuje Facebook, že fotografie značiek ukáže tomu, koho to naozaj zaujíma. Do nevýhody by sa mohli dostať najmä malé značky, pre ktoré investícia do kvalitného foto contentu by mohla byť v dôsledku toho zbytočná, keďže investovať do reklamy na Instagrame si nemôžu dovoliť. A to, že bez reklamy na Instagrame to už nebude mať význam, je dnes jasné každému. Na názor sme sa pýtali odborníkov.
Súhlasíte, že nový algoritmus od Instagramu je nevýhodou pre malé značky s nízkymi budgetmi?
Natália Vargová
client service director
Core 4/tell it online
Áno, zmena algoritmu je nevýhoda. A nielen pre malé značky.
Tomáš Gregor
CEO
Digiline
Nie. V prípade, že i malé značky budú prinášať relevantný a používateľsky zaujímavý obsah, zmena algoritmu na ne nemusí mať negatívny dosah.
Roman Beličák
CEO
dotcom.sk
Nie.
Nemyslíme si, že nový algoritmus bude nevýhoda pre malé značky s nízkymi budgetmi. Ďalšia vec je, že ak už investujú do tvorby kvalitného obsahu, mali by všeobecne investovať aj do toho, aby ho niekto videl, inak to nemá zmysel.
Radovan Smolka
Junior Online Specialist
ecake
Nie.
Marián Hlinka
Account Director
Elite Solutions
Nie.
Marek Didák
Creative director
Hype
Nie. Ak budú malé značky produkovať kvalitný content, nestratia sa. Navyše môžu veľkých hráčov poraziť rýchlou reakciou na trending témy, ktoré budú vždy na vrchole algoritmu.
Ján Miklášik
Executive director
MEGA & LOMAN
Nie. Kvalitný content je potrebné vytvárať.
Ján Urbančík
riaditeľ
NetSuccess
Nie. Pokiaľ generujú kvalitný obsah.
Peter Šebo
Founder & CDO
PS:Digital
Nie. Dobrý obsah bude vždy vyhrávať nad tým horším. Celý hype, ktorý sa spustil okolo algoritmu Instagramu, považujem v tomto momente za prehnaný.
Pavol Kubán
CEO
SCR interactive
Nie.
Martin Woska
Chief Creative & Strategy Director
TRIAD Advertising
Áno. Je nevýhodou, ale investícia do kvalitného foto contentu nebude zbytočná.
Zdroj: eb.