Ako informovala spoločnosť Metro, cieľom kampane je vyzdvihnúť tvrdú prácu malých podnikateľov a zaviesť tradíciu Dňa súkromného podnikania, ktorý tohto roku pripadne na 11. októbra. Kampaň prebieha prostredníctvom komunikačných kanálov Metro, tiež v printoch, rádiách, online priestore a prvýkrát na slovenskom trhu je jej súčasťou aj televízia.
„Chceme oceniť malých podnikateľov za ich tvrdú každodennú prácu a venovať im špeciálny deň. Deň súkromného podnikania sa uskutoční v 25 krajinách po celom svete a je naplnením našej stratégie „Pomáhame podnikateľom rásť,“ vysvetľuje Marcela Syrovátková, riaditeľka marketingu Metro Cash & Carry SR.
Kampaň odštartovala v polovici júna webovou platformou k Dňu podnikania, kam sa môžu všetci podnikatelia bez ohľadu na oblasť podnikania registrovať so špeciálnymi ponukami pre svojich zákazníkov práve na tento deň. Môže to byť napríklad dezert zadarmo ku káve, zľava na nákup alebo aj kultúrna akcia. Verejnosť následne na rovnakých stránkach nájde v prehľadnej mape všetky podniky vo svojom okolí, ktoré si na tento deň pripravili špeciálnu ponuku.
Historicky prvý Deň súkromného podnikania sa tento rok bude konať 11. októbra, v ďalších rokoch potom vždy druhý utorok v októbri.
Metro štartuje kampaň prostredníctvom vlastných komunikačných kanálov ako sú letáky, web, e-mailingy, ale tiež instore alebo one-to-one komunikácia prostredníctvom obchodných zástupcov. Pridá sa on-line kampaň a kampaň na sociálnych sieťach a tiež PR podpora. V druhej časti sa pripojí inzercia, rádiospoty a televizna reklama na staniciach skupiny Markíza.
Kreatívu a koncept kampani pripravila globálne agentúra Service Plan spoločne s interným tímom skupiny Metro Group. O lokálnu adaptáciu sa stará reklamná agentúra Kaspen/Jung von Matt. Komunikáciu na sociálnych sieťach a PR zaisťuje AMI Communications Slovakia v spolupráci s pražskou Inspiro Solutions. AMI sa podieľa aj na plánovaní médií spolu s mediálnou agentúrou OMD. Webovú platformu pripravila digitálna agentúra Actum.