StoryEditor

V Amerike si posvietili na Snapchat. Platené príspevky musia označovať

04.08.2016, 13:18
Zmeny sa budú týkať najmä tých, ktorí majú veľa followerov. Na Slovensku majú influenceri voľnú ruku.

Ak je influencer na Snapchate platený značkou za to, že ju vo svojom príspevku spomenie, bude musieť splniť nové podmienky. Tie udala organizácia FTC, ktorá za Atlantikom reguluje reklamu.

Po novom, ak je influencer zaplatený za to, že sa napríklad odfotí s produktom konkrétnej značky, musí túto fotografiu alebo video označiť hashtagom, buď #ad, alebo #paid. 

Problém nastáva, že novinka sa týka najmä Stories - teda označenie, že ide o platený príspevok, zmizne do 24 hodín (pokiaľ obsah influencer nevymaže ešte skôr). 

Portál Adweek ale uvádza i príklad influencera, ktorý takto zaplatený príspevok označil i v Memories - prvok, vďaka ktorému môžeme uložiť svoj obsah, alebo ak chcete Snapy, vytvoriť si tak archív a vrátiť sa k nemu neskôr, teda aj neskôr ako o 24 hodín. 

V USA reguluje reklamu FTC (Federal Trade Commission) a tiež IAB US, na Slovensku táto zodpovednosť pripadá IAB Slovakia, prípade Rade pre reklamu. Nedávno FTC v Amerike riešilo, ako napríklad označovať natívnu reklamu na stránke médií. Nové americké pravidlo je jasné - čitateľovi musí byť jasné, ktorý obsah je platený a ktorý je redakčný. Dovtedy používali médiá označenie článkov "promoted" alebo "promoted stories", čo sa ale organizácii zdalo nedostatočné. Preto po novom musí byť v označení spomenuté slovo reklama.

pixabay.com

U nás podobné pravidlá rieši práve IAB Slovakia, napriek tomu je označovanie článkov ponechané na vydavateľoch samých. Riaditeľka IAB Dáša Karpelová pre Stratégie hovorí, že organizácia zatiaľ vydáva "iba" odporúčania na to, aké označenie sa má používať a dodáva: "Označenie akejkoľvek natívnej reklamy však musí byť." Na Slovensku sa ale IAB momentálne nevenuje označovaniu platených príspevkov influencerov na sociálnych sieťach. 

Aj preto na pravidlo, ako sa má správať influencer v prípade, že promuje značku na svojom účte, si budeme musieť u nás ešte počkať.  

A s novinkami prichádzajú aj ostatné sociálne siete. Každá zavádza nové funkcionality, ktoré sa paradoxne podobajú funkcionalitám konkurenčnej sociálnej sieti. Najnovšie Instagram predstavil prvok, vďaka ktorému náš obsah na Instagrame zmizne do 24 hodín. A volá sa príznačne Stories, podobne, ako túto funkciu nazýva Snapchat.

To, že niekto, koho followujete, pridal práve niečo do Stories, sa zobrazí na Instagrame v hornej lište nad Feedom. Tento užívateľ bude označený červeným krúžkom. Instagram je k užívateľom v tomto prípade zhovievavý.

Môžeme si zvoliť, kto naše Stories uvidí a kto nie, hovorí Instagram na svojom blogu. Navyše do obrázkov môžeme pridávať popisky a tiež ich dokreslovať. Presne tak, ako sme zvyknutí pri Snapchate. 

Instagram blog

A Snapchatu sa zjavne chce trochu podobať aj samotný Facebook. Ten už nejaký čas testuje miznúce spravy v Messengeri. Najprv túto možnosť testoval v roku 2015 vo Francúzsku, kedy si užívatelia mohli zvoliť, že ich obsah v Messengeri po určitom čase zmizne. Facebook to s miznúcim obsahom skúšal ešte predtým, teraz ide o štvrtý pokus. 

Portál Fortune tiež uvádza, že v roku 2014 skúšal samostatnú aplikáciu Slingshot, ktorá umožňovala si posielať videá a obrázky, ktoré ale tiež zmiznú po určitom čase. Zdá sa, že testovanie vo Francúzsku vyšlo, keďže novinku zavedie Facebook pre používateľov Messengeru už na konci tohto leta.   

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2024 08:40