Ako informovala spoločnosť Atoz Marketing Services, cieľom vôbec prvého prieskumu na Slovensku na tému dôvera v značky, je ocenenie značiek v 40 kategóriách na trhu rýchloobrátkového tovaru ale tiež v oblastiach, ako bankovníctvo, poisťovníctvo, telekomunikačné služby atď. O víťazoch rozhodli výsledky reprezentatívneho prieskumu agentúry STEM/MARK na vzorke 2 000 respondentov. Reprezentatívna vzorka slovenských spotrebiteľov hodnotila v 40 kategóriách takmer 400 značiek, ktoré boli zaradené do prieskumu prevažne na základe ich predajov
„Na Slovensku program, ktorý by ocenil najdôveryhodnejšie značky na základe nezávislého názoru spotrebiteľov, doteraz chýbal. Preto sme sa rozhodli otvoriť marketingový program, ktorý ocení značky, ku ktorým majú slovenskí spotrebitelia najväčšiu dôveru, a to iba na základe ich hlasov. Výrobcovia týchto ocenených značiek získajú vďaka tomuto programu možnosť odlíšiť sa od konkurencie, posilniť svoj marketing a zvýšiť predaje všetkých výrobkov uvedených pod ocenenou značkou,“ hovorí Katarína Bálintová, projektová manažérka programu.
Napriek tomu, že lokálnych značiek vstupovalo do prieskumu výrazne menej (38 %) ako medzinárodných, víťazov v rámci 40 kategóriách je, podľa slov Kataríny Bálintovej, viac lokálnych (53 %). Mladí a ľudia z veľkomiest volili v priemere o jednu medzinárodnú značku viac. Ľudia nad 45 rokov naopak volili o jednu lokálnu značku viac.
Napríklad Kofola porazila dve z najsilnejších svetových značiek Coca-Colu a Pepsi. Pri čistiacich prostriedkoch majú slovenskí spotrebitelia najvyššiu dôveru v tradičnú značku Savo, v ostatných drogistických kategóriách však stále vedú skôr zahraničné značky. V oblasti telovej a kúpeľovej kozmetiky aj vlasovej starostlivosti je najdôveryhodnejšia Nivea, v pracích prostriedkoch Ariel, v ústnej hygiene vedie Colgate.
V kategóriách obchodníkov zvíťazil Lidl Slovenská republika ako najdôveryhodnejší maloobchodný reťazec, dm drogerie medzi drogériami. V kategórií privátnych značiek zvíťazila značka K-Classic od Kaufland Slovenská republika.
5 víťazov získalo vo svojej kategórii dokonca nad 50 % hlasov, viac ako polovica spotrebiteľov teda z celej kategórie hodnotila ako najdôveryhodnejšiu iba jednu značku. Sú to Red Bull, Slovakia Chips, Lego, dm drogerie a Jar. Značka Jar v kategórii prípravkov na umývanie riadu získala ako jediná dokonca nad 70 % hlasov, a z celého prieskumu získala tak najviac hlasov.