Festival Pohoda dnes (7. 12.) predstavil prvých interpretov blížiaceho sa 21. ročníka a tiež nový vizuálny koncept, ktorým sa bude počas roka prezentovať. Ten je z dielne Milk Design Directors. Pohoda bude počas nasledujúceho roka vizuálne komunikovať prostredníctvom symbolu balíčka cukríkov.
„Základnou myšlienkou nášho vizuálneho konceptu je, že Pohoda je oslavou pestrosti a rôznorodosti, miešanie najrôznejších žánrov, chutí a kultúr,“ vysvetľujú koncept jeho tvorcovia. „Peknou metaforou je prirovnanie k balíku cukríkov — obsahuje mnoho rozličných tvarov a chutí, z ktorých si na festivale môžete vybrať to svoje, známe — alebo naopak s veľkou chuťou objavovať niečo úplne nové z toho všetkého, čo vám Pohoda ponúka.“
S týmto videom (oplatí sa pustiť si zvuk) predstavil festival svoju novú tvár dnes na svojom Facebooku:
Pri tejto príležitosti sa štúdio Milk spojilo s dvojicou umelcov Craig & Karl. „Presne tieto "cukríky" mnohých tvarov a chutí sú to, čo pre nás vytvorili Craig & Karl. Špeciálne pre Pohodu totiž vytvorili balík unikátnych grafických elementov — z nich následne my v Milku nezávisle skladáme všetky vizuály,“ hovoria tvorcovia.
„Vytvorili sme si z nich vlastne také malé ihrisko — je len na nás, ktoré elementy si vyberieme, ako ich skombinujeme a ktoré cukríky z toho pomysleného balíka si vyberieme. To nám na jednej strane dáva obrovskú paletu možností hrať sa — a pritom vďaka svojmu nezameniteľnému štýlu umožňuje okamžite identifikovať Pohodu bez toho, aby sa jej vizuálny prejav stal nudným alebo obťažujúcim,“ dodávajú.
Craig & Karl spolupracovali na značkách, ako je Nike, Vogue, Chanel, The New York Times či National Geographic. Teraz sa k nim pridá aj Pohoda. Pre spoluprácu sa rozhodli z dôvodu, že v zahraničí je bežné, že dizajnové štúdiá spolupracujú. Tento ročník a jeho vizuál prvýkrát vznikol ako výsledok medzinárodnej spolupráce.
Tieto symboly použije Pohoda festivalu vo svojej komunikácii nasledujúce mesiace až do júla 2017:
“S Pohodou spolupracujeme už viac ako 10 rokov a každé nové zadanie je záväzok a zároveň veľká výzva. Na jednej strane chceme, aby bolo na prvý pohľad čitateľné, že je to stále Pohoda. Na druhej strane sa festival stále zlepšuje a posúva dopredu — a spolu s tým chceme posúvať aj našu prácu. Nejde tu len o samotnú vizuálnu podobu — ide o jej účel, teda komunikovať, prinášať radosť a získavať si pozornosť existujúceho aj nového publika,“ za Milk uzatvára Design Director Martin Jenča.