Activia, výrobca mliečnych výrobkov, si na nasledujúci rok stanovila cieľ – nový pozicioning na trhu.
Po novom má byť značka bližšie k ženám, má vyjadrovať ich životný štýl a hodnoty. Poskytovať im chce v novej kampani inšpiráciu a podporiť ich chce najmä v hľadaní harmónie tela a mysle.
Tak má byť Activia po novom vnímaná. Pripravila na to kampaň „Live InSync“, teda žiť v súlade. A stretnúť by sme sa s ňou mali vo všetkých kanáloch – na webe, na stránkach, sociálnych sieťach a tiež v televíznej reklame. Kampaň je globálna, pripravovala ju agentúra Y&R.
V televíznej reklame, ktorú už môžeme vidieť aj v slovenských televíziách, vystupujú skutočné ženy, každá hovorí o svojom poslaní či povolaní a čo pre nich osobne znamená „žiť v súlade“.
Okrem nového pozicioningu mení značka aj celkový tón oslovenia spotrebiteľa, ktorá sa takto chce dostať na „vyššiu emocionálnu úroveň“, informovala Stratégie Zuzana Kadaníková, Senior Brand Manager Activia, Danone.
„Cieľom je získať globálne novú pozíciu, byť vnímaná ako inteligentná a kultivovaná značka poskytujúca rady s cieľom inšpirovať ženy k tomu, aby žili v harmonickom súlade ich tela a mysle a snažili sa dosiahnuť svoj najvyšší potenciál,” hovorí Zuzana Kadaníková.
Activia si tak postavila cieľ – rozpútať globálnu diskusiu, ktorá má inšpirovať ženy po celom svete. Najala si na to ambasádorky z celého sveta, ktoré natočili o svojom životnom úspechu video.
Napríklad príbeh baleríny z Ria, ktorá sa stala profesionálna tanečnica a jeden z najväčších objavov. Oplatí sa vidieť najmä kvôli exekúcii – celý dej je točený z pohľadu tanečníčky, až do záveru netušíme, ako vyzerá. Zábery sa striedajú z rôznych časových období, pritom zrozumiteľne vyjadrujú jednotlivé dejové pasáže tak, že nepôsobia rušivo. Napriek tomu, že video má vyše 4 minúty, zaručene si ho pozriete až do konca.
Ambasádorky na Slovensku sa stali
Katarína Ježovicová, autorka konceptu JÓGA ZDRAVO a majiteľka štúdia jógy
Ivica Jusková, majiteľka obchodu s dizajnovými kúskami „slávica“
Michaela Musilová, astrobiologička a predsedníčka Slovenskej organizácie pre vesmírne aktivity
Zmenou prejdú aj samotné obaly produktov. Produkty tak majú mať podčiarknutú svoju prémiovosť. Zmenou prešlo i logo, ktoré po novom nesie už ikonu inicitívy Live InSync.
Pôvodný obal:
Nový obal:
Doteraz Activia vystupovala ako značka zdravého životného štýlu a vo svojej marketingovej komunikácií a v reklamách hovorila skôr o svojich produktových benefitoch (bifidogénne kultúry). Ak inovovali, tak väčšinou „iba“ v produktovom portfóliu, to znamená, že prinášali nové príchute. Iniciatíva Live InSync je globálna a dlhodobo má vyjadrovať novú tvár značky.
Activia pekne využila globálnu diskusiu – ženy a ich postavenie v spoločnosti. Plusové body má za to, že reflektuje tému, ktorá momentálne rezonuje v spoločnosti a za to, že dokázala ustúpiť z hard sellovej komunikácie. Vidieť, že kampaň je pripravovaná precízne, privítali by sme však silnejší lokálny obsah. Keďže prebieha počas celého roka, možno sa ešte dočkáme.