Spoločnosť Travelodge zverejnila zoznam vecí, ktoré hostia najčastejšie zabúdajú v hoteloch siete vo Veľkej Británii. Najviac hostí odišlo minulý rok bez nabíjačky k mobilu, tabletu, mobilu, obchodných listín, poznámkových blokov, prezentácií, plyšového medvedíka, toaletnej tašky, satelitnej navigácie, pyžama, ponožiek a knihy. Obdobné skúsenosti majú aj hotelieri na Slovensku. „Z bežných vecí si hostia u nás zabúdajú šatstvo, kozmetiku, knihy, hračky, ale aj elektroniku (tablety, notebooky, telefóny), parfumy, bižutériu či potraviny. Ale našli sme už aj zásnubný prsteň, vyššiu čiastku peňazí, cestovné doklady, kľúče od auta, kreditné karty či dokonca zubnú protézu,“ hovorí Branislav Kačkovič, generálny riaditeľ hotelov Sheraton Bratislava a Grand Hotela River Park.
Popri „klasike“ ponúka britský zoznam aj viacero kuriozít. Medzi inými napríklad náhrdelník vyrobený z päťdesiat librových bankoviek či modrú krátkosrstú mačku. V hoteli Harrogate na svojho pána márne čakal psí miláčik šiatsu Harold. Istý klient si pri odchode zabudol talizman, „mávajúcu“ mačku pokrytú Swarovského kryštálmi. Pre majiteľa bola natoľko cenná, že poslal špeciálneho kuriéra, aby mu ju cez noc priviezol späť. V hoteli Birmingham Newhall Street našla chyžná na izbe kufor plný rupií. Kúpu kukučkových hodín si pravdepodobne rozmyslel hosť z hotela Chester Central. Do príručnej batožiny sa nevošli, tak ich nechal na izbe.
Späť kuriérom
A kde zabudnuté veci končia? Hotely, či už v zahraničí alebo u nás, postupujú v zásade rovnako. Väčšina predmetov sa vráti späť k majiteľom. Predmety, o ktoré majitelia neprejavia záujem putujú na charitu. „Nájdené veci odkladáme podľa hotelových štandardov šesť mesiacov. Hostí kontaktujeme s informáciou, že sme ich veci našli, ale často sa aj skôr ozvú sami. Radi im ich potom zašleme poštou alebo kuriérom,“ dodáva Branislav Kačkovič.