StoryEditor

Nastáva súmrak luxusných módnych butikov. Okrem Ralpha Laurena má problémy aj Tiffany

08.04.2017, 15:51
Autor:
ČTKČTK
Známe módne značky sa začínajú zbavovať svojich luxusných butikov na prestížnych adresách.

Známe módne značky sa začínajú zbavovať svojich luxusných butikov na prestížnych adresách. Príčinou sú neúnosne vysoké nájmy a nárast predaja na internete, napísal vo svojom internetovom vydaní nemecký denník Handelsblatt.

Prominentnou obeťou tohto trendu sa už stala značka Ralph Lauren. Americká firma sa rozhodla zavrieť svoju reprezentačnú predajňu na newyorskej Piatej avenue. Do problémov sa nedávno dostala aj tunajšia hlavná predajňa klenotníckej značky Tiffany.

​Na Piatej avenue, parížskej triede Champs-Élysées alebo londýnskej Bond Street musela mať pritom doteraz svoje zastúpenie každá firma s luxusným tovarom. Butiky navrhovali známi architekti, stavali sa z tých najušľachtilejších materiálov a boli čo najväčšie. Ako výkladné skrine značiek ponúkali vybraný tovar.

Nezáleží na tom, či obchod zarába, dôležitá je prestíž

Náklady na jeden taký butik sa pohybujú medzi piatimi až 50 miliónmi eur. Využívajú to majitelia nehnuteľností, ktorí ženú ceny rok čo rok vyššie a ťažia z luxusných adries.

Na Piatej avenue sa vlani za meter štvorcový platilo takmer 30 tisíc dolárov ročne. Menšie butiky s rozlohou 300 metrov štvorcových tak stoja takmer 9 miliónov dolárov ročne. A podobné butiky majú luxusné značky okrem USA a Európy napríklad aj v ázijskom Kuala Lumpure alebo Singapure. Žiaden div, že firmy ich buď zatvárajú, alebo sa aspoň nechystajú otvárať ďalšie.

Tiffany.com

​Vysoké ceny, menej turistov v New Yorku, ani drahý dolár ale nie sú jedinou príčinou toho, že sa Ralph Lauren rozhodol zavrieť svoju reprezentačnú predajňu. Podľa prieskumov totiž stále menej zákazníkov nakupuje v predajniach jednej značky. Radšej míňajú pohodlne na internete.

Luxusné módne domy sa preto musia presťahovať za zákazníkmi na web. To, čo ušetria na nájmoch, však zaplatia webovým dizajnérom. Pretože aj vlastné webové stránky alebo komunikácie na sociálnych sieťach musia zákazníkom sprostredkovávať rovnaký pocit exkluzivity ako predtým módne butiky.

01 - Modified: 2017-07-25 09:37:02 - Feat.: - Title: Giorgio Armani zmení obchodnú stratégiu. Kvôli poklesu tržieb 02 - Modified: 2017-04-05 11:57:31 - Feat.: - Title: V New Yorku na Piatej avenue už u Ralpha Laurena nenakúpite. Svoju vlajkovú predajňu zavrie 03 - Modified: 2017-03-17 12:45:41 - Feat.: - Title: Ralph Lauren otvoril bar v Londýne
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 00:25