StoryEditor

Slováci ešte nechcú elektromobily. Odrádza ich cena a málo dobíjacích staníc

27.04.2017, 14:51
Autor:
rmrm
Ak by si ale takéto auto kupovali, uvažovali by najmä nad značkou Tesla. Vyplýva to z prieskumu agentúry Ipsos.

Prieskum agentúry Ipsos sa zameral na postoje a názory respondentov k nákupu vozidiel v období do piatich rokov a špecificky na zvažovanie nákupu elektromobilov a tiež ich vnímanie respondentmi.

Z výsledkov výskumu: nákup automobilov

  • Kúpu ďalšieho osobného vozidla plánuje v najbližších dvanástich mesiacoch 15,4 % respondentov, pričom ďalších 18,9 % plánuje takýto nákup v období do dvoch rokov. Do piatich rokov si plánuje ďalšie vozidlo zaobstarať 35,4 % respondentov.
  • Pri kúpe ďalšieho vozidla sa chce 36,7 % opýtaných zamerať na nové vozidlá, pričom rozhodnutí respondenti najčastejšie volia značku Škoda (14,9 %).
  • Takmer polovica opýtaných (46,2 %) tvrdila, že plánuje za svoje ďalšie vozidlo zaplatiť v hotovosti, iné možnosti financovania boli uprednostňované v nižšej miere: spotrebný úver (19,7 %), splátkový predaj (17,1 %) a finančný lízing (16 %). Operatívny lízing pre fyzické osoby je stále pomerne málo zvažovaným spôsobom financovania, pričom jeho využitie predpokladalo iba 1,1 % respondentov zapojených do prieskumu.
  • 28,3 % respondentov zamýšľa do automobilu investovať menej ako 5000 €, 30,1 % plánuje zaplatiť sumu medzi 5001 € a 10 000 € a cenu v rozmedzí 10 001 € až 15 000 € je ochotných zaplatiť 24,3 % respondentov. Plánovanú investíciu nad 15 000 € uviedlo 17,3 % opýtaných.

Ipsos

Nákup elektromobilov a ich vnímanie

K nákupu elektromobilov pristupuje slovenská populácia s väčším odstupom, ako k nákupu vozidiel s klasickými spaľovacími motormi. V období do 12 mesiacov (1,1 %), do dvoch rokov (3 %) a do troch rokov (3,6 %) zvažuje kúpu elektromobilu iba nízky podiel respondentov. 76,2 % zatiaľ alebo vôbec nezvažuje nákup takéhoto vozidla.

Respondenti so záujmom o tento typ automobilov najčastejšie uviedli, že by pri kúpe elektromobilu uvažovali nad značkami Tesla (29,6 %), Škoda (17,6 %), Toyota (16,8 %), Volkswagen (14 %) a Kia (12,8 %).

Ipsos

O prieskume:

Prieskum realizovala agentúra Ipsos na reprezentatívnej vzorke 1050 respondentov v dňoch 20. 4. až 25. 4. 2017 pomocou on-line zberu dát. Vzorka respondentov je reprezentatívna pre slovenskú populáciu podľa pohlavia, veku, regiónu a veľkosti miesta bydliska.

Sekcia Globálne vznikla v rámci projektu Svet medzi riadkami, ktorý v spolupráci s HN realizuje mimovládna organizácia Človek v ohrození a Katedra žurnalistiky na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Projekt spolufinancuje SlovakAid.

01 - Modified: 2024-02-01 08:00:00 - Feat.: - Title: Spokojnosť mladých na Slovensku sa výrazne znížila 02 - Modified: 2023-08-18 09:48:59 - Feat.: - Title: Trend workation je čoraz populárnejší. Ľudia sú na dovolenke ochotní pracovať 03 - Modified: 2022-06-14 09:42:10 - Feat.: - Title: Prieskum: Pod pojmom „Fake news“ nerozumieme všetci to isté 04 - Modified: 2022-01-14 06:09:38 - Feat.: - Title: Prieskum: Rozchod ešte stále riešime osobne 05 - Modified: 2022-02-28 14:32:40 - Feat.: - Title: Oddnes štartuje zálohovanie plastových fliaš a plechoviek
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 17:42