O tom, že Slovenská sporiteľňa tendruje a vyberá si agentúru, sme informovali už pred časom. Už vtedy hovorkyňa banky naznačila, že by malo ísť o novú agentúru, hoci do tendra bola pozvaná agentúra Creo Young Rubicam, ktorá sa o značku stará dlhodobo niekoľko rokov.
Po novom si Slovenská sporiteľňa vybrala na svoje reklamy dve agentúry - Jung von Matt/DONAU a Zaraguzu. Spoločne budú agentúru od mája 2017 vytvárať marketingovú komunikáciu banky.
„Aj keď viac ako dvojmesačný tender priniesol výsledok, ktorý sme na jeho začiatku neočakávali, sme s ním veľmi spokojní," hodnotí výsledky Juraj Barta, riaditeľ odboru digitálneho bankovníctva a marketingu Slovenskej sporiteľne v tlačovej správe pre médiá. "Rozhodli sme sa skĺbiť skúsenosti agentúry Jung von Matt s brandovou komunikáciou a riadením značky Erste so skvelou kreatívou a znalosťami domáceho prostredia, ktorými disponuje Zaraguza. Jednoducho, vybrali sme si hrozienka z koláča.“
Jung von Matt/DONAU pracuje pre skupinu Erste v Rakúsku od roku 2013. Na Slovensku bude brandovou agentúrou a bude tak udávať tón strategickej komunikácie značky Slovenská sporiteľňa, uvádza sa v správe. „Mimoriadne si vážime, že Slovenská sporiteľňa si nás vybrala, aby sme jej značku vniesli do novej éry komunikácie. Sme presvedčení, že v súčasnej dobe sa banky z pohľadu klienta nestávajú zaujímavé len kvôli vynikajúcim produktom, ale preto, že mu dokážu byť partnerom na osobnej úrovni a prinášať individuálne riešenia. Naším cieľom v Slovenskej sporiteľni je priniesť toto posolstvo zabalené do výnimočne kreatívnych ideí,“ uviedol Martin Radjaby-Rasset, výkonný riaditeľ agentúry Jung von Matt/DONAU.
Zaraguza bude kreatívnou agentúrou banky a ako taká bude zodpovedať za stratégiu, návrh a exekúciu jej kampaní vrátane digitálu v rozsahu 360 stupňov. Generálny riaditeľ agentúry Zaraguza Martin Blaško: „S bankovým sektorom spolupracujeme už od nášho vzniku a práca pre najväčšiu banku na Slovensku v úlohe agentúry zabezpečujúcej reklamný fullservis je preto pre nás cťou a zároveň potvrdením našej snahy zamerať sa najmä na dlhodobé partnerstvá s klientmi. Som presvedčený, že Zaraguza pomôže Slovenskej sporiteľni v dosiahnutí jej ambicióznych cieľov a že to bude úspešná a dlhodobá spolupráca.”
Po pätnástich rokoch sa tak končí reklamná spolupráca medzi Slovenskou sporiteľňou a agentúrou Creo / Young & Rubican. „Creu patrí obrovská vďaka, spoločne sa nám za tie roky podarilo vykonať množstvo skvelej práce,“ hovorí Barta. „Teraz pred nami stoja nové výzvy. Veľmi sa na ne tešíme a veríme, že značku a komunikáciu Slovenskej sporiteľne posunieme na ďalšiu úroveň.“
Creo Young Rubicam nastavili koncept s rodinkou. Reklamy tak vždy sprevádzali herci, ktorý stvárňovali rodinu a prostredníctvom nich komunikovali. Minulý rok nahradili hercov Mareka Geišberga a Evu Sakálovú dvojica Hubert Stablewski a Vlastina Svátková.
V roku 2016 investovala Slovenská sporiteľňa do reklamy v médiách takmer 20,5 milióna eur, z mediatypov proporčne banka investuje najviac do televízie. (zdroj: TNS Ad Intelligence, 2017, zahŕňa cenníkové ceny bez zliav a bartrov. Odhad Stratégií a renomovaných odborníkov na trhu je, že reálna suma vynaložená na nákup médií sa približuje k tretine z cenníkovej sumy.)
V roku 2013 banky tendrovala agentúry, nakoniec svoje miesto ustála agentúra Creo Young Rubicam a tak po desať ročnej spolupráci pokračovali. Z histórie, v roku 2000 sa tendrom rozhodlo, že to bude práve sieť Young & Rubicam, ktorá sa mala starať o celoplošnú kreativitu. Centrála, ale podľa slov Juraja Bartu z roku 2013, dávala viac priestoru na výber agentúry. Aj preto v čom čase na Slovensku po desiatich rokoch tendrovali agentúry. "Raz za čas tender zopakovať je zdravé. Vo vzťahu klient - agentúra by pocit istoty formálne ani nemal byť," vyjadril sa Juraj Barta v rozhovore pre Stratégie v roku 2013.
O kreativitu produktových kampaní Slovenskej sporiteľne v online sa starala od roku 2012 agentúra Core4. V roku 2015 túto zodpovednosť prevzala agentúra Creo Young Rubicam. Subbrand Space účty pre mladých a kreativita pre tento produkt ostáva v rukách agentúry Core4 doteraz.
Ich prácu môžeme poznať najmä z posledných kampaní s Youtubermi. O tom, čo všetko vás čaká, keď chcete spolupracovať s Youtubermi na kampani, sa dočítate v rozhovore s tvorcom kampane Andrejom Csinom.