Na slovenský trh vstupuje úspešná platforma Testuj.to, ktorá poskytuje značkám autentické recenzie produktov od skutočných používateľov. V spolupráci s agentúrou PR.Konektor ponúka aj zapojenie influencerov do procesu testovania a oslovenie potenciálnych testerov.
Spoločný projekt Testfluencers.sk ponúka značkám okrem desiatok autentických používateľských recenzií aj podporu influencerov, okamžitý dosah v cieľovej skupine a možnosť ďalej pracovať s dátami, napríklad na spresnenie cielenia ďalších marketingových kampaní. V Česku na obidvoch platformách prebehlo už niekoľko stoviek kampaní.
Testuj.to aj Testfluencers.sk pomáhajú značkám osloviť svoje cieľové publikum a získať cennú spätnú väzbu v podobe recenzií používateľov na stránkach ako sú Heureka, Mall alebo Alza v priebehu niekoľkých dní. S ohľadom na aktuálnu legislatívu EÚ ide navyše o jediný legálny postup ako dostatočné pokrytie recenziami vôbec podporiť.
Recenzie zákazníkov priamo ovplyvňujú nákupné rozhodovanie
Dôležitosť testovania produktov stále rastie, pretože recenzie zákazníkov priamo ovplyvňujú nákupné rozhodovanie zákazníkov. Word-of-mouth marketing dosahuje 5x lepšie výsledky než klasická platená reklama. Až 92 % ľudí sa rozhoduje na základe osobného odporúčania a 87 % aktívne hľadá online recenzie. Testovanie umožňuje médiám, značkám a existujúcim komunitám osloviť novú a väčšiu skupinu spotrebiteľov, poskytuje príležitosť zapojiť do kampaní influencerov, aby sa znásobil ich účinok.
„Tešíme sa, že aktívnou partnerskou spoluprácou s Testuj.to pomôžeme značkám budovať dôveru v ich produkty a služby, rozšírime databázu mikroinfluencerov a influencerov a zároveň pomôžeme zákazníkom v správnom nákupnom rozhodovaní,“ uviedla Miroslava Jarošová z agentúry PR.Konektor.
Testovaním získa produkt recenzie, ktoré budú publikované taktiež na komunitných portáloch, sociálnych sieťach a ďalších miestach. V rámci testingu píšu reálni ľudia množstvo recenzií, ktoré sú objektívne a autentické. Značky tak získajú kvalitné hodnotenie, ktoré má určitú dĺžku textu a formu.
Plug-in riešenie
„Vďaka jednoduchému plug-in riešeniu je možné realizovať desiatky testovaní v horizonte dní za cenu začínajúcu v desiatkach eur za recenziu. Implementácia je jednoduchá a prináša okamžité výsledky, ktoré značkám pomáhajú zapojiť do komunikácie reálnou zákaznícku skúsenosť. Obrovskou výhodou je množstvo a kvalita recenzií, ktoré podporia SEO produktu v značkových e-shopoch D2C (direct to consumer), na marketplacoch a porovnávačoch. Jednoducho všade, kde zákazník nakupuje,“ vysvetlil Michal Slavev z Testuj.to
Práve recenzie od reálnych ľudí a odporúčania priamo od cieľovej skupiny sú efektívnym nástrojom pri uvedení nových produktov na trh, rebrandingu, či pri zvyšovaní povedomia o značke. „Dáta z testovania môžu marketérom poslúžiť či už v PR komunikácii, integrovanej komunikácii, alebo pre potreby presnejšieho cielenia kampaní. Taktiež je to nástroj pre získanie zaujímavého obsahu na e-shopy, produktové porovnávače a obchodnú komunikáciu,“ doplnila Miroslava Jarošová.
Viac informácii o možnostiach testovania nájdete na profirmy.testuj.to a testfluencers.sk. Stránka, na ktorej sa budú samotné testovania v rámci Slovenska realizovať bude spustená čoskoro na www.testujto.sk.