Zlatí výhercovia Young Lions 2022: Monika Farkašová, Jakub Svetlík
StoryEditor

Slováci na pódiu v Cannes. Mladé levy vyhrali zlato v súťaži Young Lions

23.06.2022, 22:29

Monika Farkašová a Jakub Svetlík si prevzali ocenenie v kategórii Media.

Tento ročník súťaže Young Lions bol pre Slovensko mimoriadne úspešný. Prvýkrát získala slovenská reklama nielen dva shortlisty, ale najmä najvyššie ocenenie - zlato. To si z medzinárodnej súťaže mladých talentov odniesla dvojica Monika Farkašová (dotcom advertising) a Jakub Svetlík (Istropolitana Ogilvy). Usporiadatelia Cannskeho festivalu sa rozhodli, že tí najúspešnejší v súťaži Young Lions si preberú ocenenie priamo na pódiu.

Zadanie v medzinárodnom kole Young Lions prišlo od neziskovej organizácie Gua Africa, pričom súťažiaci mali zvýšiť tak počet donorov pre program charitatívnej organizácie Gatwich Hub. Ten sa venuje vzdelávaniu detí, ktoré utiekli z Južného Sudánu. "Našou úlohou bolo upozorniť celý svet, naozaj celý svet, že tento problém naozaj existuje," hovorí Monika.
Monika a Jakub prostredníctvom postavičiek z lega, ktoré miluje celý svet a každá veková kategória, ukázali sny týchto detí. Pripomeňme, že na vymyslenie a prípravu prezentácie mali 24 hodín.

"Na čo sme dávali dôraz a čo pre nás bola zároveň skúška správnosti, bolo zostavenie poslednej strany prezentácie - finálneho boardu so zhrnutím konceptu. Po vizuálnej stránke sme sa ho snažili spraviť čo najvýraznejšie, no zároveň sme si dávali pozor aby nepôsobil preplácano a aby z neho vyžarovalo presne to, čo hovorí naša idea. A porotcovia to tým pádom hneď pochopili," vysvetľuje Jakub pre Stratégie.

Obaja súťažiaci sa už v minulosti zapojili do súťaže Young Lions, uspeli v lokálnom kole na Slovensku, ale priamo v medzinárodnom kole v Cannes bodovali prvýkrát.

V tomto roku boli úspešné aj ďalšie dve dvojice, a síce Katarína Chudá s Martinom Lutherom - kategória Film a Ivana Viteková s Ivanou Masarovičovou - kategória Marketers, obe dvojice získali shortlist.

Ako prví získali uspeli v medzinárodnom kole Young Lions v roku 2009 dvojica Michal Pastier a Roman Klčo, kotrí získali bronz. V roku 2017 s rovnakým ocenenním bodovali v kategórii Film Jaro Vígh a Róbert Ludrovský.

O súťaži Young Lions: Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition pre mladých kreatívnych ľudí z oblasti marketingovej komunikácie, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Partneri súťaže 2022:

Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:

Media - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock

01 - Modified: 2022-06-26 08:20:30 - Feat.: - Title: Young Lions 2022: V kategórii Desing súťažiaci tvorili digitálne darčeky pre Svetový fond na ochranu prírody 02 - Modified: 2022-06-26 06:13:09 - Feat.: - Title: Young Lions v Cannes: témou v kategórii Print bol rasizmus 03 - Modified: 2022-06-24 08:00:39 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Netradičná helma a plávajúci bilboard 04 - Modified: 2022-06-24 05:03:01 - Feat.: - Title: New York Festivals zverejnil shortlisty. Medzi stovkami zahraničných prác je osem od štyroch slovenských agentúr 05 - Modified: 2022-06-22 13:35:40 - Feat.: - Title: Young Lions v Cannes: Porote sa páčil nápad so špeciálnym balením jedla pre mužov s fúzami
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. jún 2022 08:31