Festival Cannes Lions pomaly končí, zostáva už len jeden deň, a to ten dnešný, na to, aby sa rozhodlo o zvyšku top svetových reklamách. Pripravili sme pre vás ďalší sumár kategórií a najlepších prác. Zvyšné si môžete pozrieť v našom predošlom súhrne na tomto odkaze, rovnako ďalší prehľad získate aj na tomto odkaze.
Práce, ktoré tento rok najčastejšie zaplavovali médiá so svojimi ocenenia, sú The Unfiltered History Tour, v ktorom vás technológia previedla pôvodom artefaktov v múzeu, Liquid Billboard, v ktorom ženy slobodne plávali v plavkách či emocionálne nabitá filmová snímka od nemeckého reťazca, v ktorej otvorene hovorí o tom, o čo prišli dnešní tínedžeri pre pandémiu. Pozrite si najnovších víťazov po kategóriách.
Názov: LESS TALK, MORE BITCOIN
Agentúra: ACCENTURE SONG, New York/COINBASE, San Francisco
Klient: Coinbase
Cena: Grand Prix
Kategória: Direct
Reklama, ktorá sa objavila medzi najdrahšími reklamami na svete počas Super Bowl – rozmazaný nič nehovoriaci QR kód v zlej kvalite. Ak k tomu pridáte jeden obyčajný post na sociálnych sieťach o tom, že ak naskenujete webstránku z QR kódu, dostanete 15 dolárov v bitcoinoch.
Názov: REAL TONE — PRODUCT INNOVATION & GLOBAL CAMPAIGN
Agentúra: GOOGLE, Mountain View/T BRAND STUDIO, New York/WIEDEN+KENNEDY, Portland/GUT, Miami
Klient: Google
Cena: Grand Prix
Kategória: Mobile
Google pekne reaguje na ľudí s tmavou pleťou, ktorí zvyčajne nebývajú pekne zachytení na fotografiách práve pre ich farbu pleti. To sa ale teraz zmení.
Názov: THE BREAKAWAY: THE FIRST ECYCLING TEAM FOR PRISONERS
Agentúra: BBDO BELGIUM, Molenbeek-Saint-Jean
Klient: DECATHLON
Cena: Grand Prix
Kategória: PR, Creative Strategy
Tohtoročná kategória PR sa niesla v znamení PR projektov, ktoré si dokážu vyslúžiť vlastnú publicitu namiesto platených médií. V dobe, kedy je veľa obsahu a neustále pribúda ďalší, je toto „umenie earned médií“ stále dôležitejšie. Aj z tohto dôvodu včerajšie (23.6.) ocenenie na festivale putovalo značke Decathlon za prácu so šiestimi belgickými väzňami. Práve tematika začlenenia väzňov opätovne do života je stále diskutabilná a nedarí sa ju riešiť. Preto belgická agentúra BBDO dala každému z väzňov zariadenie a začlenila ich do športového tréningového programu. Zároveň sledovali ich výkon a zaznamenávali ho v podcaste. Cieľom bolo poukázať, že väzni sú vytrvalí a že naozaj niečo dokážu. Išlo o prvý ecyklistický team zložený z väzňov, ktorí v rovnakom čase súperil vďaka online platforme Zwift s reálnymi cyklistami vonku. Projekt získal Grand Prix aj v kategórii Creative Strategy.
&type=youtube&iframe_regex_params">