Young Lions 2022, kategória Desing: Karin Hykšová, Veronika Holásková
StoryEditor

Young Lions 2022: V kategórii Desing súťažiaci tvorili digitálne darčeky pre Svetový fond na ochranu prírody

26.06.2022, 10:20

V medzinárodnom kole súťaže Young Lions 2022 Slovensko reprezentovali Karin Hykšová a Veronika Holásková.

V slovenskom národnom kole súťaže Young Lions si Karin Hykšová a Veronika Holásková vybrali kategóriu Desing. Brief pre túto kategóriu zadal Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS). Súťažiace mali vytvoriť jednotné vizuálne označenie pre všetky spoločensky zodpovedné aktivity spojené s pomocou Slovenska utekajúcim z Ukrajiny pred vojnovým konfliktom. Karin Hykšová a Veronika Holásková vyhrali zlato, a preto postúpili do medzinárodného kola súťaže, koré sa konalo už v Cannes. Pozrime sa, aké zadanie pre nich pripravila zahraničná porota.

Akú tému pre vás vybrala porota v Cannes?

Karin: Zadanie bolo pre svetovú organizáciu WWF (Svetový fond na ochranu prírody), ktorej sme mali navrhnúť digitálne darčeky pre prispievateľov a zároveň spraviť tieto darčeky atraktívne pre mladých.

Veronika: Našou témou bolo vymyslieť digitálny produkt pre WWF, keďže ich hlavný produkt “merch” je nákladný a náročný na logistiku. Chceli by ponúknuť produkt, ktorý dostane zákazník "hneď". Najlepšie ak bude aj zacielený na generáciu Z.

Čo ste vymysleli?

Karin: Vychádzali sme z faktu, že mladí v digitálnom prostredí žijú. Nielen cez sociálne siete, ale aktuálne je čoraz viac populárny metaverse. Preto sme vytvorili z divokých šeliem a exotických zvierat, domácich miláčikov v metaverse.

Veronika: Kritéria porotcov aj samotného klienta boli celkom náročné, podľa ktorých sme sa pri zadaní museli držať. Ako napríklad prísny dizajn manuál, vyhnúť sa zakázaným slovám, využívať tone of voice WWF, ale aj aby samotný produkt bol zvieratám, čo najrealistickejšie podobný. Rozhodli sme ísť inovatívnou cestou a zamerať sa na samotnú ideu a to ako zaujať generáciu Z. Keďže vo svete je rýchlo rastúca popularita metaverse, rozhodli sme sa ísť touto cestou a spraviť to tak aby bolo atraktívne pre všetkých ľudí.

image

Young Lions 2022: Kategória Design

Čo oceňujete na tejto súťaži mladých talentov Young Lions najviac?

Veronika: Je to skúsenosť ako pracovať s časom, stresom a kreativitou pod tlakom. Vyskúšate si tak zmerať sily s ďalšími ľuďmi a rovnakými podmienkami.

Karin: Táto súťaž je jeden veľký challenge, kedy vo veľmi krátkom čase treba vytvoriť fungujúcu kreatívu. Obaja v tíme sme na 24 hodín copywriteri, grafici, kreatívni riaditelia a spolu si stojíme za svojou prácou.

Cannes je už za nami, ale na čo ste sa najviac tešili?

Veronika: Dopriali sme si zaslúžený oddych po súťaži a chceli sme načerpať veľké množstvo inšpirácie z rôznych kútov sveta.

Karin: Tešila som sa na týždeň, ktorý prežijem v spoločnosti tých najlepších reklamných tvorcov z celého sveta. Na zaujímavé prednášky a super atmosféru...

Vráťme sa ale k slovenskému kolu. Ako sa vám páčil brief z národného kola?

Karin: Brief, ktorý sme dostali v dizajne bol veľmi aktuálny. Témou bolo zjednotiť všetky inštitúcie, ktoré poskytujú pomoc vojnovým utečencom z Ukrajiny pod jeden symbol/logo. Najťažšie bolo, vybrať z nápadov ten, ktorý budeme realizovať a budeme s ním obe spokojné. Páčilo sa mi aj to, že sme s Veronikou počas dňa vybehli na Hlavnú stanicu, kde sme si spravili fotografie aktuálnych stánkov a na ne sme spravili mockupy. Toto nám pomohlo sa rozhliadnuť a uvedomiť si, čo by fungovať mohlo a čo naopak nie.

Veronika: Kľúčové bolo najmä pochopenie, čo bolo cieľom briefu. A to pomôcť zjednodušiť utečencom orientáciu v cudzojazyčnom prostredí. Položili sme si otázku: “Keby som bola na ich mieste, podľa čoho by som sa orientovala a čo sa potrebujeme dozvedieť?” Po týchto otázkach sme už hľadali ako najjednoduchšie a zrozumiteľne to zrealizovať. Avšak najťažšie je však to narábanie s časom a snaha stihnúť vyrobiť jednotlivé ukážky. Treba si správne načasovať jednotlivé postupné kroky. Myslím si, že táto kategória by si v skutočnosti zaslúžila viac času ako len 24 hodín. Vymýšľanie ideí, veľké množstvo očakávaných výstupov môže viesť k nižšej kvalite práce. Táto kategória si zaslúži väčší dôraz na samotný dizajn, aby bol vizuálne pútavý a zároveň správne fungoval.

image

Young Lions 2022, kategória Desing

image

Young Lions 2022, kategória Desing

image

Young Lions 2022: kategória Desing

Bol to prvý nápad, ktorý ste zrealizovali?

Veronika: Od začiatku briefu vznikal nápad a tá idea sa začala budovať postupne. Prichádzali sme na stále nové insighty, ktoré do seba pekne zapadali. Potvrdilo nám to aj keď sme vyšli do terénu a overili sme si to aj prakticky. Preto sme mohli veľmi rýchlo začať pracovať aj na samotných návrhoch. V samotnom procese dizajnovania sme vylepšovali aj jednotlivé nápady.

Karin: Nápadov sme mali veľa, ale museli sme sa v tom dlhšie hrabať, miliónkrát čítať brief, nahlas sa o tom rozprávať a až poobede sme sa zhodli na našom finálnom nápade.

Čo si myslíte, že porota ocenila najviac?

Veronika: Jednoduchosť. Čistý a jasný dizajn s ideou.

Karin: Myslím, že to bola tá jednoduchosť a pravdepodobne aj široké rozpracovanie nápadu.

O súťaži Young Lions: Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition pre mladých kreatívnych ľudí z oblasti marketingovej komunikácie, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

Partneri Young Lions 2022:
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:
Media - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock

01 - Modified: 2022-07-22 12:45:31 - Feat.: - Title: Na kórejskom svetovom festivale získalo Slovensko 12 shortlistov 02 - Modified: 2022-07-20 12:51:30 - Feat.: - Title: THIS IS LOCCO boduje na New York Festivals. Odnáša si striebro 03 - Modified: 2022-07-06 07:17:24 - Feat.: - Title: Epica Awards spúšťa prihlasovanie. Ruské agentúry majú vstup zakázaný 04 - Modified: 2022-07-01 10:06:08 - Feat.: - Title: Poznáme firmy s najzodpovednejším podnikaním na Slovensku 05 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 03:40