Medzinárodná súťaž, v ktorej o osude reklamných prác rozhodujú novinári z celého sveta, sa práve oficiálne otvorila pre tzv. early birds prihlasovateľov. Prihlásiť sa môžu agentúry bez poplatku, a to od 1. júla do 31. augusta, ušetria tak 200 eur.
Novinkou pre tento rok je kategória Grand Prix a tri nové kategórie, a to Metaverse kategória, ktorá reprezentuje virtuálny svet. Táto kategória vznikla na požiadavku od mnohých agentúr a má reprezentovať nové technológie, ktoré sa využívajú v reklame. Hoci sa jedná o možný buzzwords, festival si dáva záležať na tom, aby bol aktuálny a odrážal najnovšie trendy v čase, vysvetľuje v tlačovej správe Mark Tungate, ktorý pracuje pre Epica Awards ako šéfredaktor.
Ďalej sa môžu agentúry tešiť na kategóriu Sports-related Advertising, do ktorej majú agentúry možnosť prihlásiť sponzorské kampane, ktoré sprevádzali Olympiádu či Super Bowl a iné športové podujatia. Tretia nová kategória je Agency Self-Promotion, v ktorej môžu agentúry ukázať, ako sami lákajú svojich nových klientov a prezentujú samé seba.
Festival sa zaraďuje medzi podujatia, ktorá vyjadrujú svoju solidaritu so situáciou na Ukrajine a verejne sa proti nej vymedzujú. Z tohto dôvodu festival nepovoľuje ruským agentúram prihlásiť svoje práce, namiesto toho Ukrajinské agentúry môžu v tomto ročníku prihlásiť svoje práce bez poplatku. Fotografi v kategórii Advertising Photography majú zvýhodnený poplatok, a to 100 EUR.
Zoznam poroty nájdete na tomto linku.
Prvé prihláška bez poplatku môžu agentúry zasielať od 1. júla do 31.augusta. Zvyšné prihlášky s poplatku môžu zasielať od 1. septembra – 8. októbra. Rozhodovať o ich osude bude porota zložená z novinárov a magazínov zaoberajúcich sa komunikáciou v čase od 28. októbra – 20. novembra. Shortlisty budú známe 24. novembra a cemerónia sa uskutoční 9. decembra 2022.
Prihlásiť sa môžu agentúry, kreatívne štúdiá či fotografi. Dôležité je, aby ich práca bola schválená klientom a bola publikovaná v čase od 1. júla 2021 – 15. novembra 2022, upozorňuje Epica Awards na svojej stránke.
Pozrite si práce, s ktorými bojovali slovenské agentúry minulý rok.