Tlačené knihy a časopisy kupujú ženy častejšie ako muži, pri tých elektronických je však situácia opačná.
StoryEditor

Muži a ženy pri nákupe cez internet: V čom sa líšia a čo majú spoločné?

27.09.2022, 10:00
Autor:
redred
  • Približne 5 percent zákazníkov začalo s vianočnými nákupmi už v auguste, čo je skôr ako po iné roky.
  • Príčinou je zdražovanie, ktoré zažívame a ktoré bude zrejme ešte citeľnejšie.
  • Tlačené knihy a časopisy kupujú ženy častejšie ako muži, pri tých elektronických je však situácia opačná.

Pomer žien a mužov nakupujúcich cez internet je veľmi vyrovnaný. Zatiaľ čo tovar z niektorých segmentov objednávajú porovnateľne často, v iných dominujú buď muži, alebo ženy. Rozdiely pritom pozorujeme nielen v zložení ich košíka, ale aj v spôsobe nakupovania.

Predvídavé a šetrné

Koncom leta v Shoptete zaznamenali zaujímavú zmenu oproti predchádzajúcim rokom. „Približne 5 percent zákazníkov začalo s vianočnými nákupmi už v auguste, čo je skôr ako po iné roky. Príčinou je zdražovanie, ktoré zažívame a ktoré bude zrejme ešte citeľnejšie. Plánovať v čase a ušetriť takto peniaze sa snažia najmä ženy. Muži riešia tieto nákupy zvyčajne skôr spontánne a nechávajú si ich na poslednú chvíľu,“ približuje Ivo Mrena, Country LeadShoptet pre Slovensko.

Oblečenie je na prvom mieste u oboch pohlaví

Obe pohlavia pritom podľa údajov Shoptetu, ako aj Eurostatu online nakupujú najviac oblečenie a doplnky vrátane športového oblečenia. Rozdiel je však napriek tomu výrazný – zatiaľ čo oblečenie si v roku 2021 počas troch mesiacov aspoň raz kúpilo až 80 percent nakupujúcich žien, u mužov to bolo len 62 percent.

image

Ženy takisto častejšie objednávajú lieky či výživové doplnky, ako aj kozmetiku, skrášľujúce produkty a hračky.

„Ženy takisto častejšie objednávajú lieky či výživové doplnky, ako aj kozmetiku, skrášľujúce produkty a hračky. Zaujímavý rozdiel je pri knihách. Tlačené knihy a časopisy kupujú ženy častejšie ako muži, pri tých elektronických je však situácia opačná, tie si viac objednávajú muži,“ približuje Ivo Mrena zo Shoptetu.

Elektroniku kupujú viac muži

„Zdá sa, že elektronika celkovo – tak domáce spotrebiče, ako aj mobilné telefóny či počítače – je pri online nákupoch skôr doménou mužov,“ hovorí Ivo Mrena. O skúsenostiach Shoptetu pritom svedčia aj dáta Eurostatu. Podľa nich sipočítače, telefóny či tablety objednalo počas troch mesiacov 28 percent z online nakupujúcichmužov, a len 16percentonline nakupujúcich žien. „Treba však povedať, že aj počet žien, ktoré objednávajú produkty z týchto segmentov, postupne stúpa.“

 

Muži si zároveň podstatne častejšie online objednávajú streamovacie služby či produkty na sťahovanie, a to aj hry, programy či doplnky do počítača. „Vo všeobecnosti by sa dalo povedať, že ak by sme mali posudzovať podľa charakteru nákupov, muži viac žijú v online svete, prípadne majú v rámci rodiny na starosti túto časť nákupov,“ uvádza Ivo Mrena.  

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 09:57