Násilie, vulgarizmy a rôzne formy agresie sa stali pravidelnou kulisou futbalových stánkov a zápasov našej futbalovej ligy i slovenského pohára.
Slušný fanúšik je mnohokrát doslova diskriminovaný a odsúdený na sledovanie podobných prejavov. Rodiny s deťmi sa z tribún takmer vytratili.
Spoločnosť Slovnaft je už jedenásty rok titulárny partner SLOVNAFT CUP-u. A práve nedávno spustila kampaň, v ktorej otvára tému slušnosti na futbalových štadiónoch.
„Neopakovateľná, živá atmosféra, radosť z hry, férové súperenie – práve to patrí k futbalu, ktorý máme radi. V kampani chceme upozorniť na to, že výtržnosti a agresivita kazia zážitok z hry a zbytočne poškodzujú meno tohto populárneho kolektívneho športu.
Preto pozývame fanúšikov, kluby i hráčov, aby sa k nám pridali a aby sme spolu podporili slušné a ohľaduplné fandenie. Aby sa futbalové štadióny stali miestom, kde s radosťou príde fandiť celá rodina,“ hovorí Anton Molnár, riaditeľ komunikácie spoločnosti SLOVNAFT.
Kampaň odštartovala online spotom a bude podporená ďalšími výstupmi na sociálnych sieťach, v online prostredí i PR. Kooperáciu prisľúbil aj Slovenský futbalový zväz, ktorému téma kultúry na zápasoch nie je ľahostajná a spoločne so Slovnaftom chce opäť budovať slušné fanúšikovské prostredie na slovenských štadiónoch.
„Futbalu som sa venoval bezmála 20 rokov svojho života a dnes ho sledujem ako fanúšik. Občas sa vyberiem aj priamo na štadión a častokrát som nemilo prekvapený z (ne)kultúry mnohých fanúšikov.
Veľmi nás preto v agentúre potešila snaha a ochota nášho klienta Slovnaft otvoriť túto zložitú tému aj komunikačne. Je nám jasné, že futbalové prostredie sa nezmení zo dňa na deň, no pevne verím, že ak sa bude o téme dostatočne hovoriť a zapoja sa do nej aj kompetentní, raz budem môcť úplne bez obáv vziať na štadión aj môjho malého syna. ” dodal Marián Hlinka, Client Service Director/Partner v Elite/ML.
Vizitka kampane:
Názov: Fandime slušnosti, nie násiliu
Agentúra: Elite/Monday Lovers
Klient: Slovnaft/Erika Skupeňová, Zuzana Mišíková
Creative Director: Matej Valo, Jozef Kyselica
Strategy Director: Peter Šurín
Copywriter: Matej Valo
Art Director: Jozef Kyselica
Graphic Designer: Marek Hanko, Juraj Vačko
Account Manager: Denisa Púchyová
Account Director: Marián Hlinka
Social Media Manager: Dávid Ján Rišiaň
Produkcia: Framehouse
Production Manager: Natália Páleníková
Režisér: Miro Tallo
Fotograf: Ivan Horváth