Gestá sú medzi vodičmi bežný dorozumievací prostriedok. Ukázať si dokážu všetko možné, od „ideš príliš pomaly“ až po úplné vulgarizmy. Ľudia sú za volantom nervóznejší a prchkejší, čo je podložené aj psychologickými štúdiami. To, že nejaký vodič urobí chybu alebo nešoféruje podľa našich predstáv, vedie často ku konfliktom a výbuchom agresivity.
„Agresivita je silný insight slovenských vodičov. Témou našej kampane v digitále je výzva k väčšej miere empatie a zodpovednosti za volantom, čo je podľa nás úlohou lídrov ako je aj Kooperativa,“ vysvetľuje Strategy Director CORE4 Advertising Andrej Csino.
„Pracovali sme s odkazom, že slabú chvíľu môžeme mať občas za volantom všetci a každý z nás sa v premávke raz za čas dopustí prehrešku,“ rozvíja ďalej Creative Director agentúry Daniel Feranec: „Uvedomili sme si, že hoci máme veľa gest, ktorý sa spoza volantu dokážeme urážať, nevieme si ukázať obyčajné prepáč.“
Riešenie našli kreatívci v medzinárodnej posunkovej reči, v ktorej sa „prepáč“ ukazuje opísaním kruhu na hrudi dlaňou zovretou v päsť. „Ešte aj to gesto pripomína otáčanie volantom, čo nám prišlo ako úplné znamenie,“ hovoríFeranec: „Nápad naučiť Slovákov ospravedlniť sa spoza volantu gestom si vyslovene žiadal, aby sme ho natočili ako online video. Aby sme zostali zrozumiteľní a hneď na začiatku presvedčili diváka, že video nemá vypnúť, použili sme formát video ankety, ktorá si cez zábavné realistické gestá získa ochotu diváka pozrieť si aj edukatívnu pointu.“
„Rešpekt za volantom vnímame ako dôležitú tému. Keď nám agentúra prezentovala túto kreatívnu cestu v súvislosti s autopoistením AutoMat, neváhali sme. Využili sme našu pozíciu lídra v tejto poistnej kategórii a zároveň príležitosť vyjadriť sa k dôležitej celospoločenskej téme," hovorí Zlatica Hartmanová, manažérka marketingovej komunikácie poisťovne Kooperativa.