Prečo je podľa vás dôležité vedieť sa zorientovať v nových témach, ako sú napríklad NFT alebo Metaverse?
Ešte skôr ako tieto novinky začneme využívať v marketingu alebo o nich hovoriť v médiách, treba urobiť krok späť a pochopiť, čo tieto veci v skutočnosti znamenajú. Chceme ich robiť iba preto, že ich už robia ostatní, alebo v nich vidíme naozaj potenciál?
Tak skúsme. Ako nám môžu tieto nové trendy pomôcť?
Určite poznáte najväčšiu a najznámejšiu NFT skupinu – Bored Ape Yacht Club (BAYC), ktorá sa preslávila obrázkami opíc. Veľa ľudí si hovorí: Prečo by sme mali platiť milióny dolárov za obrázky opíc? Ale v skutočnosti to vôbec nie je obrázok opice, je to prístup do exkluzívneho klubu, v ktorom sú už naozaj všetci. Keď si kúpite NFT Bored Ape Yacht Club, tak sa s týmito ľuďmi, ktorí tiež vlastnia spomínané opice, môže naozaj stretnúť, ísť s nimi na párty. Je to niečo ako členská karta. Toto je význam novej technológie NFT.
Ako súvisia NFT s technológiou blockchain?
Táto technológia vznikla ako reakcia na finančnú krízu v roku 2008. Vieme, že ju spôsobili rozhodnutia niekoľkých ľudí vo veľkých bankách. Cieľom blockchainu bolo zobrať im z rúk veľkú moc, decentralizovať ju. Táto technológia dokazuje vlastníctvo digitálne. Je to úžasné, pretože bez blockchainu to bolo veľmi náročné. Blockchain používajú NFT aj kryptomeny. Nezameniteľný token je jedinečné aktívum, zvyčajne ide o umenie, ale existuje viacero typov. Oproti tomu je kryptomena obchodovateľná.
Zostáva vám 83% na dočítanie.