Keď vychádza tento rozhovor, sme už veľmi tesne pred Vianocami. Je toto pre vašu firmu najsilnejšie obdobie roku a čo nezarobíte teraz, už jednoducho, nedobehnete?
Je to tak. Platí to v celom hračkárskom priemysle, ale aj v ďalších odvetviach, vrátane technologických firiem. My sa na toto obdobie veľmi svedomito pripravujeme. Stavebnice LEGO vyvíjame niekoľko rokov a následne idú do výroby. Snažíme sa reagovať na dopyt nielen najmenších spotrebiteľov, ale aj dospelých, reflektujeme na ich záujmy – niekto má rád vlaky, iný kvety, ďalší sa radi hrajú na hrdinov. V našom portfóliu preto máme veľmi širokú ponuku, aby si každý našiel to svoje.
Už teda neplatí, že stavebnice LEGO sa kupujú iba deťom?
To už neplatí veľmi dávno. V minulosti sa to však dialo skryto, rodičia kupovali LEGO pre deti, aby sa s ním potom oni mohli hrať (smiech).
Dnes sa už ani netvária, že to robia pre deti a kupujú si rovno sebe.
A ja si myslím, že je to skvelé. Dospelí mali kedysi bariéru priznať si, že sa hrajú. Teraz sa už našťastie nachádzame v ére, kedy to nie je žiadna hanba. Hra je určitým spôsobom relax, potrebujeme sa odreagovať, odbúrať stres a stavanie LEGO je na to fantastickým nástrojom. U nás doma si často vyberáme stavebnice tak abychom je staveli spolu celá rodina.
Čiže vy jednoznačne vidíte zmenu zákazníckeho správania?
V mnohých krajinách sme si robili veľmi podrobné prieskumy trhu a videli sme v nich, že existuje obrovský dopyt po hrách pre dospelých. Nazvali sme túto skupinu fanúšikov „adult fans of LEGO“, skratkou AFOL. Ide o ľudí, ktorí majú v sebe naozaj veľkú vášeň pre hru s kockami LEGO. Aktuálne cítime, že sa dopyt po týchto produktoch stále rozširuje na väčší a väčší počet ľudí. A nejde pritom iba o našu značku, ale aj o rôzne puzzle alebo stolové hry.
Ide o zákazníkov, ktorí...
Zostáva vám 85% na dočítanie.