StoryEditor

Budúcnosť módnej e-commerce je v personalizácii a jednoduchom prístupe

09.01.2023, 14:51
  • Generálny riaditeľ platformy Zalando pre Slovensko a krajiny strednej a východnej Európy Daniel Rogiński hovorí o výzvach a cieľoch biznisu s módou.
  • Ako e-commerce formujú technologické inovácie? 
  • V čom zákazníkovi pomôže virtuálna a rozšírená realita? 
  • Čo očakáva od sociálnych sietí, je to iba priestor na marketing alebo aj silný predajný nástroj? 

V oblasti fashion e-commerce sa podľa prieskumov štatistického portálu Statista má zvýšiť globálna trhová hodnota z roku 2021 do roku 2025 takmer dvojnásobne. Ako vnímate tieto predikcie?

Naša vízia je byť miestom, kam zákazníci prirodzene zamieria pri hľadaní módy či životného štýlu. Odhadovaný rast európskeho módneho trhu na hodnotu 450 miliárd eur považujeme za veľkú príležitosť pre Zalando. Naším dlhodobým cieľom je pokryť viac ako 10 percent európskeho trhu s módou. Pandémia urýchlila už dlhšie prebiehajúce procesy a ľudia, ktorí počas nej začali využívať online obchody, zistili, že tento spôsob nakupovania je pohodlný, a naďalej ho využívajú. Na našej platforme pozorujeme narastajúcu popularitu online nakupovania. Napríklad v roku 2021 sa k nej pripojilo takmer 10 miliónov aktívnych zákazníkov a využívajú ju viac ako kedykoľvek predtým. Počet zákazníkov naďalej rastie a nedávno sme prvýkrát prelomili hranicu 50 miliónov aktívnych zákazníkov.

Neobávali ste sa, že sa s rozpustením pandemických opatrení oslabí návyk nakupovania cez internet a zákazníci budú preferovať viac osobný zážitok v kamenných predajniach?

Hranice, ktoré existovali medzi onlinom a offlinom, sa čoraz viac stierajú. Zákazníci nakupujú na internete rovnako ako v kamenných obchodoch a my to považujeme za prirodzený vývoj. Ľudia jednoducho využívajú kanály, ktoré im v danej situácii najviac vyhovujú. Nevnímame to ako fázu, ale ako stabilný trend, ktorý pretrvá. Tento vývoj v správaní zákazníkov si všimlo veľa značiek a uvedomil...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-06-15 11:33:42 - Feat.: - Title: Zalando získalo väčšinový podiel Highsnobiety, prepája obsah a obchod
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. január 2023 12:30