StoryEditor

Značka ABSOLUT oslavuje zmenu definície lásky, vizuály kampane zaujali až v New Yorku

08.02.2023, 09:00
Autor:
redred

Aj v poslednej imidžovej kampani ABSOLUT Každá láska je láska sa značka snažila prispieť k vytvoreniu otvorenejšieho sveta pre každého.

Reklamná agentúra JANDL našla vhodnú príležitosť priamo v slovenských slovníkoch.

V jednej z definícií lásky v Slovníku súčasného slovenského jazyka sa totiž uvádzalo, že láska je náklonnosť jedného pohlavia k druhému. Značka ABSOLUT však verí, že lásku prežívame všetci rovnako, a preto na oslavu minuloročného Valentína spustila iniciatívu za zmenu slovníkovej definície na webe www.definicialasky.sk

 

V krátkej dobe sa podarilo vyzbierať viac ako 6 tisíc podpisov, vrátane známych osobností ako sú Emma Drobná, Adam Pavlovčin, Kristína Svarinská, olympionik Matej Tóth či ďalší. Všetky podpisy spolu s výzvou značka symbolicky odovzdala Jazykovednému ústavu Ľudovíta Štúra SAV, ktorý zmenu taktiež podporil a začal podnikať kroky k jej úprave.

Pôvodne vymedzujúcu definíciu sa Jazykovednému ústavu podarilo napokon upraviť do podoby, ktorá prijíma všetky podoby lásky. V novej definícií lásky sa tak po novom uvádza – Silná náklonnosť k určitej osobe na základe telesnej, duševnej a citovej príťažlivosti“.

Nadchádzajúceho Valentína sa preto značka ABSOLUT rozhodla venovať oslave novej definície a taktiež vďake SAV, že túto zmenu umožnila a spravila náš jazyk tolerantnejším a otvoreným každej láske.

„Naším zámerom bolo docieliť otvorenie kultivovanej diskusie na túto tému a ukázať, že aj na Slovensku existuje zázemie na zmenu definície slova láska v našom oficiálnom slovníku tak, aby zohľadňovala hodnoty ako rovnosť, akceptácia a sloboda a nebude stavať lásku na náklonnosti opačných pohlaví, ale prijme ju bez rozdielu aj medzi tými rovnakými,“ vysvetlila cieľ kampane Veronika Lisová, brand manager značky ABSOLUT.

V spolupráci s agentúrou PR Clinic priniesla nová definícia lásky aj prestížne ocenenia. V PR súťaži ICCO Global Awards si odniesla prvé miesto v kategórii Best Purpose Campaign a taktiež dva shortlisty v kategóriách Best Digital and New Media Campaign a Best Influencer Marketing Campaign.

Pozrite si vizuály v galérii: 

Kampaň Každá láska je láska zaujala však aj v zámorí. O sériu kľúčových vizuálov prejavilo záujem prvé múzeum plagátov Poster House v New Yorku. Slovenská reklama sa tak stane súčasťou múzejnej zbierky súčasťou ktorej visia aj diela velikánov ako Alfonz Mucha či Arminn Hoffman. Vizuál sa stane súčasťou rozsiahlej kolekcie múzea s viac ako 10 000 plagátmi od konca 19. storočia až po súčasnosť. Rozšíri tak stálu kolekciu s názvom The Living Archive, ktorá slúži ako referencia pre vedcov a študentov o najlepšom súčasnom plagátovom dizajne.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 00:46