StoryEditor

Známa česko-slovenská značka o svojich problémoch: Museli sme si priznať, že doterajšia stratégia nefunguje. Ale zvládli sme to a už zase rastieme

15.02.2023, 14:58
  • Marketingová riaditeľka Footshopu Adriana Jurdová hovorí o tom, ako sa vďaka nepopulárnym krokom optimalizácie podarilo nepriaznivú situáciu zvládnuť.
  • Obľúbená značka doplatila na svoj rapídny rast. 
  • Po pandémii, ktorá priala segmentu e-commerce, prišla aj na nich kríza a musel pristúpiť k prepúšťaniu a zatvoreniu prevádzok. 
  • Prečítajte si rozhovor o tom, ako správne nastavená optimalizácia zachránila značku.

Nastúpila do prosperujúceho startupu, ktorý vykazoval skvelé čísla i v priebehu pandémie. O pol roka neskôr to bol práve veľmi rýchly rast, ktorý streetwearový e-shop dostal do neľahkej situácie. Podľa marketingovej riaditeľky Footshopu Adriany Jurdovej sa aj vďaka mnohým nepopulárnym krokom optimalizácie podarilo dosahy zmien v e-commerce zvládnuť a ekonomiku firmy posunúť vpred.

Footshop vznikol v roku 2012 ako projekt bakalárskej práce českého študenta. Dnes má e-shop obraty v radoch desiatok miliónov eur a funguje vo viac ako 17 krajinách sveta. Čo mu umožnilo takto vyrásť?

V prvom rade je to o človeku. Práca nášho CEO Petra Hajdúčka sa ukázala naozaj ako veľmi úspešný projekt. Kľúčový bol tiež timing. Teraz by už málokto dostal prístup k alokáciám prémiových produktov Nike, Adidas, Vans a ďalším. Pod vybudovanie dnešnej pozície na trhu sa podľa mňa podpísala súhra talentu, načasovania a významných míľnikov v podobe uzatvorenia silných partnerstiev.

Na trhu pôsobí mnoho e-shopov sústreďujúcich sa na prémiové produkty. V čom vnímate unikátnu kompetenciu Footshopu oproti konkurencii?

Oprela by som sa o naše brandové hodnoty, prepísané do života celej firmy.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 13:34