Kampaň pripravila agentúra Istropolitana Ogilvy.
Ak sa vám podlamujú kolená, strácate reč, točí sa vám hlava alebo odpadávate, existujú dve vysvetlenia. Buď ste zamilovaní, čo je, samozrejme, vážna vec. Môže to však byť ešte vážnejšie: všetky uvedené stavy totiž môžu byť príznakmi začínajúceho neurologického ochorenia sclerosis multiplex.
Práve táto podobnosť príznakov zamilovanosti a spomínaného ochorenia je základnou ideou valentínskej komunikácie Združenia sclerosis multiplex Nádej.
Hlavným nosičom je nápaditá valentínka v štyroch rôznych variáciách. Titulky s výraznou typografiou komunikujú vždy jeden z konkrétnych príznakov. Vnútri valentínky je dopovedaný a vysvetlený zámer dvojitého významu copytextu a idea celej kampane. Práve rozpoznanie a skoré podchytenie ochorenia výrazne zvyšuje šance na účinnú liečbu.
„Valentín je sviatok lásky. Často však zbytočne preexponovanej, presladenej, povrchnej. Naším zámerom bolo využiť valentínske klišé a dať mu hlbší zmysel. Chceli sme upozorniť na skutočnú lásku, teda starostlivosť o zdravie svojich blízkych a aj svoje vlastné,“ povedala Karolína Uherčíková, art directorka z agentúry Istropolitana Ogilvy, ktorá stojí za ideou aj grafickým spracovaním kampane.
Združenie sclerosis multiplex Nádej pomáha ľuďom s touto diagnózou, ale aj ich blízkym, už viac ako 15 rokov. Podľa slov predsedníčky združenia Jarky Valčekovej ide o mimoriadne vydarený počin s ambíciou robiť osvetu aj v cieľovej skupine mladých, s ktorou sa Nádeji doteraz komunikovalo len veľmi zložito. „K prvým príznakom ochorenia sclerosis multiplex u mňa patrilo vypadávanie slovíčok, v podstate som strácala reč. Prepojenie so sviatkom lásky má teda pre mňa silný emotívny charakter. Verím, že rovnako osloví aj ďalších ľudí cez ich zážitok spojený so zaľúbenosťou,“ uviedla Jarka Valčeková.
Valentínky boli dostupné na miestach, ktoré úzko súvisia s oslavami sviatku sv. Valentína –v kvetinárstvach, kaviarňach a v kníhkupectvách, ktoré sa do kampane dobrovoľne zapojili. Dostupné boli pre všetkých návštevníkov týchto prevádzok zadarmo, keďže cieľom kampane bolo zvýšenie povedomia o ochorení skleróza multiplex a jeho prvotných príznakoch. Rovnako ďakujeme aj slovenským influencerom a influencerkám, ktorí o valentínkach informovali na svojich sociálnych sieťach.
Vizitka kampane:
KLIENT: Združenie sclerosis multiplex Nádej
CREATIVE DIRECTOR: Peter Darovec
ASSOCIATE CREATIVE DIRECTOR: Roman Hríbik, Jakub Svetlík
ART DIRECTOR: Karolína Uherčíková
STRATEGY DIRECTOR: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
COPYWRITER: Karolína Uherčíková, Roman Hríbik
ACCOUNT EXECUTIVE: Marek Bačík
SOCIAL: Zuzana Frtúsová, Linda Oršulová
FOTO: Linda Oršulová, Ondrej Urban