StoryEditor

Čo má spoločné zamilovanosť a skleróza multiplex? Viac, ako by ste predpokladali

16.02.2023, 14:00
Autor:
redred

Valentínska kampaň Združenia sclerosis multiplex Nádej spája prejavy zamilovanosti s prvotnými príznakmi ochorenia.

Kampaň pripravila agentúra Istropolitana Ogilvy.

Ak sa vám podlamujú kolená, strácate reč, točí sa vám hlava alebo odpadávate, existujú dve vysvetlenia. Buď ste zamilovaní, čo je, samozrejme, vážna vec. Môže to však byť ešte vážnejšie: všetky uvedené stavy totiž môžu byť príznakmi začínajúceho neurologického ochorenia sclerosis multiplex. 

Práve táto podobnosť príznakov zamilovanosti a spomínaného ochorenia je základnou ideou valentínskej komunikácie Združenia sclerosis multiplex Nádej.

Hlavným nosičom je nápaditá valentínka v štyroch rôznych variáciách. Titulky s výraznou typografiou komunikujú vždy jeden z konkrétnych príznakov. Vnútri valentínky je dopovedaný a vysvetlený zámer dvojitého významu copytextu a idea celej kampane. Práve rozpoznanie a skoré podchytenie ochorenia výrazne zvyšuje šance na účinnú liečbu.

„Valentín je sviatok lásky. Často však zbytočne preexponovanej, presladenej, povrchnej. Naším zámerom bolo využiť valentínske klišé a dať mu hlbší zmysel. Chceli sme upozorniť na skutočnú lásku, teda starostlivosť o zdravie svojich blízkych a aj svoje vlastné,“ povedala Karolína Uherčíková, art directorka z agentúry Istropolitana Ogilvy, ktorá stojí za ideou aj grafickým spracovaním kampane. 

Združenie sclerosis multiplex Nádej pomáha ľuďom s touto diagnózou, ale aj ich blízkym, už viac ako 15 rokov. Podľa slov predsedníčky združenia Jarky Valčekovej ide o mimoriadne vydarený počin s ambíciou robiť osvetu aj v cieľovej skupine mladých, s ktorou sa Nádeji doteraz komunikovalo len veľmi zložito. „K prvým príznakom ochorenia sclerosis multiplex u mňa patrilo vypadávanie slovíčok, v podstate som strácala reč. Prepojenie so sviatkom lásky má teda pre mňa silný emotívny charakter. Verím, že rovnako osloví aj ďalších ľudí cez ich zážitok spojený so zaľúbenosťou,“ uviedla Jarka Valčeková.

Valentínky boli dostupné na miestach, ktoré úzko súvisia s oslavami sviatku sv. Valentína –v kvetinárstvach, kaviarňach a v kníhkupectvách, ktoré sa do kampane dobrovoľne zapojili. Dostupné boli pre všetkých návštevníkov týchto prevádzok zadarmo, keďže cieľom kampane bolo zvýšenie povedomia o ochorení skleróza multiplex a jeho prvotných príznakoch. Rovnako ďakujeme aj slovenským influencerom a influencerkám, ktorí o valentínkach informovali na svojich sociálnych sieťach.

image

Valentínska kampaň

Vizitka kampane:

KLIENT: Združenie sclerosis multiplex Nádej

CREATIVE DIRECTOR: Peter Darovec

ASSOCIATE CREATIVE DIRECTOR: Roman Hríbik, Jakub Svetlík

ART DIRECTOR: Karolína Uherčíková

STRATEGY DIRECTOR: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský

COPYWRITER: Karolína Uherčíková, Roman Hríbik

ACCOUNT EXECUTIVE: Marek Bačík

SOCIAL: Zuzana Frtúsová, Linda Oršulová

FOTO: Linda Oršulová, Ondrej Urban

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. december 2024 06:26