StoryEditor

4 tipy ako hľadať správny insight: Potrebujete hlavne otvorenú myseľ a čas

  • Viete, čo spotrebitelia skutočne chcú a po čom túžia v hĺbke srdca?
  • Čo prežívajú, ako cítia, prečo sa tak správajú a k čomu sa nepriznávajú?
  • Ak nájdete odpovede aj na hlbšie otázky zákazníkov, dostanete sa k unikátnemu insightu.
  • Dobrý insight mení nielen celý váš marketing, ale značne pridáva na hodnote vašej značky.

 

Pojem „insight“ pochádza z angličtiny a na prvý pohľad môže byť neuchopiteľný. V marketingu je však veľmi podstatný. Istým spôsobom pod ním môžeme rozumieť hlbšie nahliadnutie na potreby a túžby vašej cieľovej skupiny a porozumenie im. Práve tie sú základom jej správania a postojov na trhu.

Odhaľte prežívanie zákazníkov

Marketéri, ktorí pracujú na stratégii značky, by si mali vždy stanoviť niekoľko dôležitých bodov – cieľová skupina, marketingová persóna, insight, rola značky, jej príbeh, DNA a osobnosť značky a jej positioning. Insight je v rámci stratégie tretím krokom. Ak ho chceme nájsť a spoznávať, potrebujeme vedieť, kto je naša cieľová skupina a aké persóny ju definujú. Dobrý insight potrebuje pochopenie trhu, spotrebiteľa i samotnej značky. Je to niečo, čo vieme odpozorovať, ak dobre poznáme svojho spotrebiteľa alebo cieľovú skupinu a rozumieme dianiu na trhu. Vyžaduje od nás, aby sme prenikli hlbšie k spotrebiteľovi. Vďaka tomu môžeme spoznávať nielen jeho potreby, ale odhaliť aj jeho nevyjadrené túžby. Je totiž aj o odhalení nových spotrebiteľských príležitostí, ktoré sme si dosiaľ nevšímali.

Ako zistiť správny insight?

Získate ho vtedy, ak dokonale spoznáte svojho spotrebiteľa, jeho spojenie s vašou značkou a socioekonomické prostredie, v ktorom sa nachádza. Zistite, čo naozaj chce, po čom túži. Môž...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 11:56