User experience (skratka UX) zaznieva v e-commerce už takmer na dennom poriadku. Dôvod je jasný. Ak obchodník investuje do marketingu, zapracuje na modernom dizajne či dokonca SEO, ale zákazníci stále nenakupujú, niekde v procese nastáva problém. Kde presne a ako ho možno riešiť, nám priblížil Dušan Vereš, Senior UX and Research Manager z one-stop shop agentúry ui42.
Čo je UX/CX? Aký je ich prínos pre firmy?
Je veľa definícií, ktoré opisujú UX, CX a rozdiel medzi nimi. Mnoho z nich vraví, že UX je súbor aspektov, s ktorými interaguje používateľ v rámci jedného systému. Naopak, CX je niečo, čo sa pozerá na používateľa a jeho zákaznícku skúsenosť v širšom spektre, ako na celok cez rôzne kanály. Dôležité však je nazerať na zákaznícku skúsenosť ako na vzťah používateľa s firmou alebo so značkou. A ten sa vytvára pri rôznom type kontaktu s firmou – od definovania potreby, hľadania informácie na konkrétnom zariadení až po nákup, návštevu kamennej predajne, zákaznícky servis a reálne využívanie produktu či služby....
Zostáva vám 85% na dočítanie.