Aj tento rok spúšťa Kaufland svoj projekt Čerstvé hlavičky na podporu konzumácie ovocia a zeleniny u školákov a škôlkarov. Školy, a po druhý rok už aj škôlky, súťažia o pravidelnú týždennú dávku čerstvého ovocia a zeleniny z Kauflandu po celý školský rok. O tom, ktorá škola či škôlka ovocie a zeleninu získa, rozhodnú opäť ľudia hlasovaním.
„Prvotné stravovacie návyky sa u detí utvárajú doma a v rodine, no neskôr túto úlohu preberajú škôlky a školy. Aj z tohto dôvodu sme sa rozhodli pred piatimi rokmi spustiť projekt Čerstvé hlavičky, ktorý má za cieľ vzdelávať deti v oblasti zdravej výživy a naučiť ich jesť čerstvé ovocie a zeleninu pravidelne a s radosťou,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s. a pokračuje: „Teší nás, že každý rok sa školy a škôlky púšťajú do hlasovania s veľkým odhodlaním, zapájajú učiteľov, personál školskej jedálne či rodičov.“
Hlavným nosičom kampane je tento rok online spot. V spote účinkujú rovnakí detskí herci ako v minuloročnej kampani, tentoraz však v prostredí divokého západu. Namiesto koltov však deti proti sebe tasia niečo omnoho prospešnejšie – ovocie a zeleninu. „Deti sa vždy rady doberajú,“ hovorí Martin Polakovič, copywriter z THIS IS LOCCO. „Súťaživosť je však žiadaná, ak je zdravá. A práve na tom sme založili našu kampaň.“
Spot pripomína divoký západ, no ten je iba odrazovým mostíkom pre ďalšie inšpirácie. „Kultová westernová scéna dvoch pištoľníkov chystajúcich sa na súboj ‚kto z koho‘ dostáva v našom spote úplne nový twist, a to nielen nečakaným vypointovaním. Už samotné detské kostýmy, ale aj strih či jednotlivé zábery, sú crossom medzi westernom a komiksovým manga štýlom, ale nájdeme tu napríklad aj steam punk. Výsledná podoba ‚manga westernu‘ je opäť do veľkej miery dielom Pepeho Ehrenbergera, ktorý režíroval aj minuloročný, tiež vizuálne ambiciózny spot,“ dodáva Martin Polakovič.
„Čerstvé hlavičky sú projekt, ktorý je určený deťom, no hlasujú najmä rodičia. Strategicky sme preto zvolili prístup, ktorý pokryje obe tieto cieľovky. Western, ktorý patril medzi dominantné žánre rodičov, sme vizuálne redefinovali a zmixovali s anime a vychytávkami, ktoré poznáme zo súčasných filmov Roberta Rodrigueza ako Desperado či Spy Kids. Výsledok je fresh hravý spot, ktorý navyše hovorí dôležitý message: súťaživosť je super, ak je zdravá,“ hovorí Juraj Kovač, Creative & Strategy director z THIS IS LOCCO.
Spot je nasadený v online v 30-sekundovej verzii aj kratších formátoch. Súčasťou kampane sú aj vizuály od Šymona Klimana a rozhlasový spot.
VIZITKA KAMPANE
Klient: Kaufland (Janka Klvačová, Lenka Valachovičová, Barbora Šmidová)
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Strategy Director: Juraj Kováč
Art Director: Juraj Sapara, Marek Sivý
Copywriter: Martin Polakovič, Adela Holubčíková
Account Manager: Diana Hromeková, Michal Ružica
Produkcia: Playground13
Réžia: Pepe Ehrenberger
Fotograf: Šymon Kliman