Patagonia, značka outdoorového oblečenia a vybavenia sa dlhodobo profiluje ako spoločnosť ohľaduplná ku životnému prostrediu. Teraz sa rozhodla požadovať rovnaké hodnoty aj od všetkých svojich partnerov. Proces výberu agentúry, ktorá zastreší významnú časť komunikačného mixu v Európe, na Blízkom východe a v Afrike vedie marketingová konzultantská firma AAA Group so sídlom v Londýne. Jednou z hlavných podmienok pre pozvanie do tendra je preukázanie sa certifikáciou B-Corporation.
Osvedčenie B-corp spoločnostiam udeľuje celosvetová nezisková organizácia B Lab s pobočkami v Spojených štátoch, Európe, Južnej Amerike, Kanade, Austrálii a na Novom Zélande. Mezinárodný certifikát “B“ ako “Benefit” označuje transparentné sociálne a environmentálne zodpovedné spoločnosti a jeho získanie je náročné. Firma B-Corp musí splňovať tie najvyššie štandardy pre sociálny a environmentálny profil, verejnú transparentnosť a právnu zodpovednosť za vyváženie svojho zisku a poslania.
V Európe sa nachádza len 1 200 certifikovaných spoločností a v prostredí komunikačného biznisu je držanie tejto súkromnej akreditácie stále ojedinelé.
Sprísnenie požiadaviek na dodávateľov je jedným z opatrení vyplývajúcich z celkovej politiky Patagonie a pritvrdení značky v boji s klimatickou krízou.
Už na jeseň minulého sa firma rozhodla previesť vlastníctvo spoločnosti do charitatívneho zvereneckého fondu. Podľa slov dnes už bývalého majiteľa Patagonie, Yvona Chouinarda, si enviromentálna iniciatíva vyžaduje viac finančných objemov. A len prevedením všetkých budúcich ziskov na programy proti klimatickým zmenám si dokážu zachovať skutočné hodnoty firmy.
Na tento krok sa odkazuje aj marketingová manažérka elektronického obchodu pre región EMEA, ktorá vedie tender interne: „Po našom minuloročnom oznámení, že Zem je teraz naším jediným akcionárom, sa pozeráme dopredu na ďalších 50 rokov a zabezpečujeme, aby všetky naše partnerstvá odrážali poslanie Patagónie: snahu zachrániť našu domovskú planétu,” vyhlásila pre anglický portál campaignlive Kasia Jagodzińska.
Vízia značky je prepísaná v celej marketingovej komunikácii a vrcholí v kampani na oslavu jej 50. narodenín. Hlavné posolstvo vyjadruje, že v boji proti klimatickým zmenám je potrebné kráčať spoločne. „Spoločne môžeme uprednostniť účel pred ziskom, spoluprácu pred konkurenciou a chrániť túto úžasnu planétu, náš jediný domov. To, čo príde, sa nedá zastaviť.“ znie v reklamnom spote.
Patagonia bola založená v roku 1973 Yvonom Chouinardom, environmentalistom, filantropom a horolezcom. Ten verejne priznáva, že nikdy nechcel byť biznismanom a zasvätil svoj život boju proti klimatickej kríze.
Za svoje filantropické príspevky a oddanosť environmentalistike cez vedenie značky Patagonia bude v lete na festivale v Cannes ocenený prestížnou cenou LionHeart.