StoryEditor

Dátová revolúcia: Sila, ktorá mení svet mediálnych agentúr

12.06.2023, 15:51
  • Dáta sú king. A to pri plánovaní aj pri vyhodnocovaní efektivity reklamy, to je jasné. Ktoré sú pre vás kľúčové?
  • A ktoré vám stále chýbajú?
  • Aké zmeny pri meraní by vaši klienti určite privítali?
  • V ankete Stratégií sa k tomu vyjadrujú zástupcovia Mediálnych agentúr.
  • Marek Benco: Pre komplexné mediálne plánovanie sú podstatné všetky dáta o sledovanosti, počúvanosti alebo čítanosti jednotlivých médií, ako sú peoplemetre pre TV, IAB dáta pre digital či MML dáta pre printy a rádiá.
  • Kristína Vršanská: Pri plánovaní a vyhodnocovaní reklamy sa pozeráme cez výkonnostné parametre z pohľadu klienta individuálne, na základe jeho povahy podnikania a pozície na trhu.
  • Peter Valášek: Najdôležitejšie sú dáta, ktoré dokážu porovnať cenu vs. výkon pri naplnení definovaných KPIs zvažovaných mediatypov, respektíve konkrétnych mediálnych kanálov.
  • Anketa je súčasťou pravidelnej ročenky Mediálne agentúry 2023, ktorá je vložená do aktuálnych Stratégií. Môžete si ju stiahnuť aj na tomto linku

image

Katarína Pantáková, MDS

Katarína Pantáková

Sales Director

Media and Digital Services

Jednoznačne nám chýbajú jednotné dáta. Jedna mena. Narábať s jednotným zdrojom a rovnakými dátami, vďaka ktorým by sme klientom dávali dôveryhodnejší obraz o crossmediálnych reachoch, inkrementoch jednotlivých médií. Už dva roky sa snažíme v agentúre zapájať do plánov a stratégií crossmediálne dáta AdMeter. Ako vieme, jednotnú menu na meranie viacerých mediatypov na Slovensku nemáme. Čiže si pomáhame za nás najviac relevantným a vlastne aj jediným crossmediálnym zdrojom.

image

New Business Barometer 2022: Víťazi mediálnych tendrov, obrovské rozpočty a prekvapujúce prehry

Samozrejme, je to často veľmi zavádzajúce, keďže trh je zvyknutý narábať a používať už veľa rokov pre každý mediatyp rôzne zdroje dát, ktoré však nie všetci rovnako prepájame, a viac-menej sa tu každý „po svojom“ hráme na nejaké crossmediálne reache. A ešte viac ako crossmediálne dáta nám tu chýbajú obchodné dáta od klientov, aby sme si vedeli efektívne vyhodnotiť mediálne kampane. Všetci by sme určite privítali, keby klienti častejšie využívali, resp. začali vôbec uvažovať o rôznych typoch prieskumov, ktoré by pomohli najmä im samým. Nám v agentúre sa to už darí, no stále nie v požadovanom a potrebnom objeme.

image

Tomáš Tiefenbach, CEO, Lurity

Tomáš Tiefenbach

CEO

Lurity

Naše médium plánujeme na počet prehratí. Priama korelácia medzi videním DOOH reklamy v dosahu predajného miesta a vznikom nákupného impulzu je zrejmá v praxi, aj podľa prieskumov (napríklad 2020: OAAA‘s Nielsen Research). Práve toto naši klienti reálne oceňujú v obchodných centrách s veľmi dobrými výsledkami. DOOH ovplyvňuje nákupné rozhodovanie zákazníka priamo pri nákupnom mieste a v „nákupnom rozpoložení“, čiže v situácii, keď je pripravený nakupovať.

Nevieme síce prepojiť priamo „kliky“ s nákupom ako v PPC, ale skúsenosť dokazuje, že vplyv na obrat klienta je evidentný. Drvivá väčšina našich nových klientov po otestovaní DOOH nosičov ich následne zaradí do pravidelnej komunikácie.

image

Marek Benco, Zenith

Marek Benco

Strategy & Data Director

Zenith

Pre komplexné mediálne plánovanie sú, samozrejme, podstatné všetky dáta o sledovanosti, počúvanosti alebo čítanosti jednotlivých médií, ako sú peoplemetre pre TV, IAB dáta pre digital či MML dáta pre printy a rádiá. Veľmi dôležité sú aj vzťahy a prekryvy medzi jednotlivými mediatypmi, ktoré opisujú dáta v adMeter. A, samozrejme, aj vplyvy mediálnych investícií na výkonnosť kampaní a značiek, preto pracujeme aj s dátami z rôznych MarCom prieskumov.

Pri vyhodnocovaní kampane musíme dávať do súvisu dáta o výkonnosti kampane a obchodné výsledky klienta. Ideálny stav je vedieť, či kampaň priniesla aj očakávané parametre z hľadiska predajov a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-06 19:17:59 - Feat.: 0 - Title: Experti mediálnych agentúr: Rastie tlak na efektivitu reklamy, ale v investíciách vládne mierny optimizmus 02 - Modified: 2023-06-05 09:15:28 - Feat.: 0 - Title: Mediálne agentúry 2023: Ako zamieriť presne a ešte aj efektívne
01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 03 - Modified: 2023-12-11 14:31:47 - Feat.: - Title: Zenith štartuje spoluprácu s XXXLutz Group a Lactalis 04 - Modified: 2023-11-24 10:01:52 - Feat.: - Title: Tomáš Tiefenbach z Lurity: Budúcnosť OOH je omnichannel 05 - Modified: 2023-11-22 13:06:29 - Feat.: - Title: Tony Paluš: Splnil som si tínedžerský cieľ a za krátku dobu som nabral veľa skúseností z digitálneho marketingu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 14:29