StoryEditor

Cannes Predictions 2023: Bude úspešnejšia reklama Heinz alebo VOIZ?

20.06.2023, 08:00
Autor:
redred

A zhodnú sa vo svojich tipoch Stratégie a Wiktor Leo Burnett? 

Cannes Predictions je súboj, ktorým vám každoročne, počas reklamného festivalu v Cannes prinášajú agentúra Wiktor Leo Burnett a magazín Stratégie.

 Aj tento rok tipujeme, ktoré z vybraných reklám budú úspešnejšie. Zhodneme sa, alebo ani náhodou? 

V ďalšom kole nášho "battle" sa pozrieme na reklamy Heinz a VOIZ.

 

KRAFT HEINZ - ‘KETCHUP FRAUD‘

Spoločnosť Kraft Heinz spustila kampaň, ktorú zamerala na reštaurácie, ktoré plnia fľaše kečupu Heinz produktmi iných značiek. Inšpirovali sa príspevkom na Snapchate, ktorý zverejnil zamestnanec jednej z takýchto reštaurácií. Značka povzbudzuje spotrebiteľov, aby označili tie podniky, ktoré prichytili pri podobnom čine.

Heinz

 

VOIZ WAFFLE CHOCO - ‘THE INNOCENT EYES‘

Ogilvy Bangkok a značka cukroviniek Voiz sa spojili, aby vytvorili svojrázny a veselý spot. Rozprávajú v ňom príbeh o tom, aké neodolateľné sú Voiz Waffle Choco. Aj keď sa muž snaží zakryť pravdu, jeho oči povedia všetko.

Waffle Choco

 

image

Ladislav Macko, copywriter Wiktor Leo Burnett

LADISLAV MACKO

copywriter

Wiktor Leo Burnett

Thajská značka Voiz pokračuje v zábavnej sérii spotov o svojich neodolateľných oblátkach. V kampani je silná nadsázka, akú si v ázijskej reklame užívam. A hoci u nás by šlo o nesmierne odvážny počin, vzhľadom na kultúrny kontext nie sú spoty ničím prekvapivým. Heinz priniesol sériu vizuálov, ktoré stoja na nepríjemnom insighte - béčkové gastro podniky neinvestujú do áčkových surovín, ale neboja sa tak tváriť. Lídri na trhu sú prirodzene obeťami podvodníkov a bránia sa proti nim rôzne. Heinz sa rozhodol situáciu obrátiť vo svoj prospech a znovu ňou podporiť pozíciu “synonymum pre kečup”, ktorú razí dlhodobo. Sympatické, bystré a trefné.

Týmto krásnym ťahom si Heinz získal môj bod.

image

Stratégie bude viesť nová šéfredaktorka.

Lucia Ležovičová 

šéfredaktorka 

Stratégie 

Reklama na VOIZ je strašná haluz. Až taká, že chcete toto takmer trojminútové video dopozerať, lebo ktovie, ako sa to celé skončí. Od začiatku je jasné, že to bude absurdnosť. Veta "ide si oči vyočiť" tu dostáva úplne nový rozmer. Ani si neviem predstaviť, ako by sa na takýto spot pozerali Slováci. Ktovie, možno by ich pobavil a možno by si povedali, že sprostosť. Ale dokým niekto u nás niečo podobné nenatočí, tak sa to ani nedozvieme. Tak, rýchlo do toho. 

Volím zábavu. Svoj hlas dávam VOIZ. 

01 - Modified: 2023-06-22 07:43:12 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Volkswagen alebo Skinny? Každá reklama je iná, ktorá získa festivalový úspech? 02 - Modified: 2023-06-23 06:26:55 - Feat.: - Title: Cannes Predictions 5: Diskriminácia alebo ťažká téma samovrážd? Aj takéto kampane sa objavili v Cannes 03 - Modified: 2023-06-21 06:00:00 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Futbalové legendy alebo Ted Lasso? Kto vyhrá tento battle? 04 - Modified: 2023-06-19 12:03:54 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza. Vyhrá reklama Dove alebo Vanish?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2024 09:20