Za kreatívnym nápadom stojí agentúra Wiktor Leo Burnett.
Na Slovensku je dlhodobo problémom akceptácia LGBTQIA+ komunity. Podľa prieskumu, ktorý realizovala iniciatíva Inakosť, takmer polovica respondentov a respondentiek nepovedalo svojmu otcovi o tom, že patria k LGBTQIA+. Navyše, viac ako 36 % zažilo negatívne komentáre na pracovisku ku kolegom, ktorí patria do LGBTQIA+.
(zdroj: prieskum: Inakosť)
Z prieskumov je zrejmé, prečo majú ľudia patriaci do tejto komunity pochybnosti. Váhajú, či povedať o svojej orientácii či sexualite rodine, priateľom a kolegom. KFC sa preto spojilo s Woltom a spoločne mladých ľudí vyzývajú, aby vymenili bucket pochybností za bucket lásky. Počas Pride weeku im sprístupnia konzultácie s terapeutom z organizácie Ksebe, ktorá sa venuje práve aj téme coming-outu.
„Intenzívne vnímame problémy, ktoré musia ľudia z komunity LGBTQIA+ denne na Slovensku riešiť. Nie je nám to ľahostajné, pretože mnohí z nich sú z nášho blízkeho okolia a v neposlednom rade aj priamo naši zákazníci. Spoločnosť KFC dlhodobo komunikuje myšlienku tolerancie, rovnosti a slobody. Preto sme sa rozhodli pre aktivitu, kde počas Pridu poskytneme priestor na konzultáciu s odborníkom,“ hovorí o zapojení sa do Dúhového Pridu v Bratislave Barbora Čermáková, marketingová manažérka KFC.
Ako to funguje?
Záujemcovia o konzultáciu si pri objednávke z KFC prostredníctvom platformy Wolt vložia do košíka položku s názvom „Bucket of Love“ za symbolickú cenu 0,01 eura. Wolt následne poskytne telefónne číslo psychológovi, ktorý zákazníkovi zavolá v ním preferovanom termíne.
„Otvorenosť, rešpekt a podpora komunity LGBTQIA+ je hlboko v DNA Woltu, Slovensko nie je výnimkou. Možnosť podať spolu s naším partnerom KFC pomocnú ruku v takom dôležitom okamihu, akým je coming-out, je pre nás preto samozrejmosťou,“ hovorí Jana Jarošová, manažérka komunikácie spoločnosti Wolt.
Začať svoje pochybnosti riešiť otvorene a pritom v úplnej anonymite vnímajú ako kľúčové. Preto sa budú konzultácie odohrávať po telefóne - terapeut nedostane žiadne meno, iba mobilné číslo, na ktoré zavolá, a po rozhovore ho ihneď vymaže.
„U nás v organizácii Ksebe je téma LGBTQIA+ zakorenená hlboko v našej DNA a často sa jej venujeme a otvárame ju. Či už z pohľadu, ako pristupovať k svojej orientácii, ako to spracovať, najmä vtedy ak reakcie okolia nie sú veľmi prijímajúce, ale zároveň sa snažíme ľudí edukovať, vysvetľovať a tým ich motivovať k vzájomnému rešpektu a úcte jeden k druhému. V správach na sociálnych sieťach nám pomerne často skončia otázky, najmä od mladších ročníkov, ako sa majú vyrovnať s tým, ak ich okolie neprijíma. Práve preto sme veľmi radi, že máme príležitosť participovať na aktivite značky KFC a prispieť tak malou troškou pri budovaní rešpektujúcej a prijímajúcej spoločnosti," tvrdí Magdaléna Mihálová, CMO ksebe.sk
Vizitka kampane:
Klient: Queensway Restaurants Slovakia: Agniezska Imsirovic, Barbora Čermáková
Partner: Wolt Slovensko, ksebe
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Martin Motáček
Strategy Director: Vladimír Lefík
Art Direction: Richard Sokol
Copywriter: Ladislav Macko
Account Director: Michal Kopriva
Digital Account: Denis Kostelanský
PR Manager: Hana Ruttkayová