StoryEditor

Streaming je novou érou digitálnej zábavy aj výzvou pre reklamu

28.08.2023, 14:03
  • Vďaka rozmanitosti a neobmedzenému prístupu k obsahu si streaming získal obrovskú popularitu vo svete. Poskytuje možnosť sledovať obľúbené filmy, seriály a rôzne udalosti naživo.
  • S rastúcim počtom streamovacích služieb a so širokým výberom obsahu majú diváci možnosť vybrať si presne to, čo chcú sledovať, kedykoľvek a kdekoľvek.
  • Aké formy streamingu nájdeme v reklame? A akú reklamu nájdeme v streamingu?
  • Ako mu umelá inteligencia pomáha udržať si divákov?

Inovácie v streamingu

Streamovacie platformy musia prísť každý rok s niečím novým a neopozeraným, aby nestratili divákov. Zároveň sa snažia vyniknúť a prekonať konkurenciu či samy seba. Ponúkajú služby, vďaka ktorým sa diváci prepnú z televízneho prostredia do online priestoru.

Streamovacie platformy ako Netflix, HBO Max či Disney+ však často prerušujú aj populárne programy, čo sa predplatiteľom nepáči. Pod hrozbou odchodu chcú streamovaciu službu presvedčiť o tom, aby natočila ďalšiu sériu ich obľúbeného seriálu.

V digitálnej dobe, kde každý deň vzniká nová platforma, musia poskytovatelia týchto služieb vymyslieť, ako si udržať zákazníkov. Experimentujú s rôznymi inováciami a do online streamingu postupne pretláčajú reklamu. Priekopníkom v tejto oblasti je Disney+, ktorý ponúkol používateľom na výber drahšiu verziu bez reklám oproti tej lacnejšej s reklamami. A čo malo väčší úspech?

Väčšina z predplatiteľov siahla po lacnejšej forme, ktorá nezaťaží ich peňaženku, a to aj napriek tomu, že sa pri pozeraní filmu budú musieť preklikať reklamami. Trend je však taký, že platformy nerastú tak, ako by si predstavovali, ale skôr sa snažia, aby im zákazníci neodchádzali ku konkurencii.

Aké sú inovácie v oblasti streamingu? 

Prispievajú k lepšiemu zážitku pre divákov, vo svete je ich hneď niekoľko. Ktoré by mali do svojho portfólia pridať aj slovenské streamovacie služby?

  • Interaktívne funkcie – živý chat, hlasové a videohovory, hlasové príkazy na ovládanie streamu, súťaže a hlasovanie divákov, a dokonca aj možnosť ovplyvňovať dej v niektorých streamovaných hrách.
  • 360-stupňové video – táto inovácia umožňuje streamovanie a sledovanie videí vo formáte 360 stupňov, čo poskytuje divákovi zážitok.
  • Umelá inteligencia – AI zbiera dáta o tom, ako sa používatelia správajú na stránke, a na základe ich preferencií vedia streamovacie platformy vyfiltrovať vhodné ponuky či zlepšiť kvalitu videa a zvuku.
  • Cloud Gaming – streamovanie hier priamo cez internet.

Umelá inteligencia je výzvou v boji osledovateľov

Ako dokáže nástroj umelej inteligencie pomôcť streamingu? Nejde len o zbieranie a vyhodnocovanie dát, ale aj nové príležitosti, ktoré AI prináša napríklad vo forme nových projektov, keď za krátku chvíľu napíše scenár k fantasy seriálu alebo romantickej komédii.

Umelá inteligencia už dnes ovláda tvorbu obsahu, vo svete ju využívajú médiá v spravodajstve aj športe. Na obzore budú čoskoro aj prvé filmy, ktoré AI vygeneruje, či dokonca marketingové príručky s detailným opisom, ako vytvoriť vizuál brandu.

Boj o sledovateľov vyvrcholil najmä posledný rok, keď počet registrácií na streamingových platformách klesal a diváci prešli na iné spôsoby, ako si pozrieť seriály. Práve s touto oblasťou im môže pomôcť umelá inteligencia, ktorá už čoskoro bude vedieť predpovedať, prečo diváci odchádzajú, a nájde spôsob, ako udržať sledovateľskú základňu.

Ďalšiu skupinu tvorí reklama, ktorú dokážu diváci v televízii tolerovať, v online prostredí to tak však nie je. S týmto nepopulárnym trendom by si mohla poradiť AI, a to dynamickou tvorbou obsahu.

Streaming v reklame

Streaming sa stal významnou súčasťou digitálneho marketingu, pre značky je tak jedinečnou možnosťou, ako zasiahnuť veľkú skupinu publika. Najčastejšie je to vo forme obsahu cez YouTube, Facebook a Instagram live. Vďaka streamovaniu si značky dokážu vytvoriť reklamné kampane, tutoriály aj produktové prezentácie. Dôležitá je tiež interakcia s publikom, keď ľudia môžu posielať správy priamo cez chat a sponzorovať tak nejakú značku alebo influencera.

V reálnom čase tak firmy dokážu pritiahnuť potenciálnych zákazníkov, ktorí si daný produkt kúpia. Influencer marketing s lákavým obsahom je do veľkej miery podstatný na získanie nových sledovateľov. Tento obsah môže byť zábavný, vzdelávací alebo zaujímavý iným spôsobom, tak aby mal šancu uspieť u divákov. Streamovacie platformy sú dobrým zdrojom reklám, keďže vedia zacieliť na konkrétne publikum. To značkám umožňuje efektívne zamerať svoje reklamy na zákazníkov a dosiahnuť čo najväčšiu interakciu.

Pokúsiť sa o to môžu cez kvalitu technického vybavenia alebo prostredníctvom nejakých odmien a súťaží. Sledovateľov treba vždy motivovať, aby zo stránky neodišli, preto sa za odmenou môže ukrývať prístup k exkluzívnemu obsahu, prípadne k sponzorovaným produktom.

Dokážu slovenské streamovacie platformy konkurovať tým zahraničným?

Na Slovensku máme zatiaľ dve lokálne streamovacie služby – Voyo a JOJ Play. Kým Voyo má za sebou už nejakú históriu, tak JOJ Play je pomerne nováčikom, keďže táto služba oslávila nedávno ešte len rok od svojho pôsobenia. Obe platformy sa snažia ponúkať kvalitný a originálny obsah. Mnohé seriály a filmy sú v predpremiére, preto divákom nič neujde a ďalšiu časť seriálu si môžu pozrieť v predstihu. Práve to je základom úspechu streamingu na Slovensku.

V prípade zahraničných vecí cieli napríklad Voyo na dokumenty, ktoré vyvolali celosvetový záujem. Rovnako ako veľké spoločnosti Netflix, Disney+ alebo ShyShowtime aj naše miestne platformy analyzujú svojich návštevníkov od prvého prihlásenia cez skúšobnú verziu zadarmo až k zaplateniu predplatného a obsahu, o ktorý sa zaujímajú. Aj v tejto sfére platí, že v streamingu funguje niečo iné ako v televízii?

Ak príde televízia so zaujímavým produktom, tak sa to rovnako dobre ujme aj v online prostredí. Čo si nestihnú diváci pozrieť v televízii, môžu následne v streamovacej službe, ktorá im umožňuje k danému obsahu sa neskôr vrátiť. Streaming na Slovensku nie je žiadnou neznámou a postupne sa dostáva do väčšej a väčšej pozornosti širšieho počtu divákov. Očakávať preto môžeme ešte veľké veci.

Ako si udržať sledovateľov?

  • Marketingové kampane – Streamovacie platformy investujú do marketingových kampaní, ktoré zvyšujú povedomie o ich službách a obsahu. Kampane zahŕňajú televízne aj online reklamy, bilbordy či sociálne médiá, ktoré oslovujú ich potenciálnych divákov. Cieľom je prilákať nových divákov a vytvoriť záujem o ich platformu.
  • Partnerstvá – Platformy ako napríklad Disney+ a HBO sú spojené s inými poskytovateľmi obsahu alebo služieb, aby získali viac divákov. Disney+ spolupracuje so spoločnosťou Apple, vďaka čomu je platforma dostupná v Apple zariadeniach.
  • Regionálne rozšírenie – Svoje služby ponúkajú do viac krajín a regiónov, pričom prispôsobujú obsah pre miestne publikum. Týmto spôsobom si získavajú nových divákov na novom trhu.
  • Používateľský zážitok  Poskytujú vylepšený používateľský zážitok a pridávajú nové funkcie, ktoré lákajú divákov. Patrí sem offline sledovanie, personalizované odporúčanie, možnosť vytvárania ďalších profilov a podobne.
01 - Modified: 2024-09-09 06:36:40 - Feat.: - Title: Šéfka komunikácie Microsoft: AI je pre mňa múdrejší kolega, ale zatiaľ to nie je pre každého 02 - Modified: 2024-04-16 08:31:02 - Feat.: - Title: AI: Najdôležitejšie nástroje, ich silné a slabé stránky 03 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 04 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív 05 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 09:13