Českých aj slovenských turistov bude cestovná agentúra lákať napríklad na Srí Lanku, kam už od jesene začne lietať nová linka priamo z Prahy. Medzi ďalšie miesta patrí Madagaskar s typickými lemurmi, Zanzibar, Dominikánska republika, Keňa či Omán.
Prvýkrát v histórii firmy bola pre tvorbu vizuálov použitá aj umelá inteligencia. Komunikačná linka a grafika vznikala pod taktovkou interného tímu Čedoku v spolupráci s agentúrami Ogilvy Performance Marketing zo skupiny WPP a YDEAL, ktorá práve na revolúcii AI v marketingu stavia.
„Zájazdy do exotiky a priame lety Dreamlinerom sa stali v posledných troch rokoch našou vlajkovou loďou, preto spúšťame pred zahájením ďalšej zimnej sezóny novú marketingovú kampaň, v ktorej sa zameriame na jednotlivé destinácie, ale aj na hlavné dôvody, prečo ľudia chcú cestovať v zime do zahraničí. Vyhnúť sa aspoň na chvíľu chladnému počasiu, načerpať energiu a utiecť aj pred vianočným zhonom. Dovolenky v exotike sú u Čechov stále populárnejšie a lety bez medzipristátia turistom šetria peniaze, a navyše aj hodiny na prestupoch,“ predstavila kampaň Edita Rendlová, riaditeľka predaja a marketingu Čedoku.
Hlavná postava perníčka sa objaví v televízii, rádiu, vo vybraných tlačených médiách, na LCD obrazovkách, ale aj v pražskom metre. Najčastejšie sa s kampaňou cestovatelia stretnú v online komunikácii Čedoku, na webových stránkach alebo na sociálnych sieťach, ale aj prostredníctvom bannerovej reklamy, ktorú koordinuje programatickým nákupom tím Ogilvy Performance Marketing. „Piecť na zimu“ sa bude od septembra do konca zimnej sezóny s hlavným zacielením kampane na jeseň, kedy Česi dovolenku v exotike plánujú najčastejšie.
„Naším cieľom bolo vytvoriť reklamu na rôzne cieľové skupiny, ktorá bude milá, zaujme a odlíši Čedok od konkurencie, čo v tomto segmente nie je jednoduchá úloha. Preto sme hľadali spôsob, ako vniesť do typických scén s plážami, morom a palmami trochu vtipu. Vznikol nápad so zimnou postavičkou, ktorá si rovnako ako turisti užíva dovolenku na pláži. Z nich nakoniec vyšiel perníček ako hlavný hrdina kampane. Navyše sme si pri tvorbe pomohli umelou inteligenciou. Je to druhá televízna reklama, kde sme využili AI, ale po prvýkrát s nástrojmi, ktoré na trhu pred pol rokom ešte vôbec neexistovali,“ doplnili Vít Kozikowski, Art Director agentúry YDEAL a Petr Struna, Managing Director z Ogilvy Performance Marketing.
Prehľad diaľkových destinácií v rámci Čedoku:
Destinácia: Krajina: Odletové letisko: Dopravca:
Colombo Srí Lanka Bratislava LOT Polish Airlines NOVINKA
Krabi Thajsko Praha LOT Polish Airlines
Mombasa Keňa Praha LOT Polish Airlines NOVINKA
Muscat Omán Praha Smartwings
Nosy Be Madagaskar Praha LOT Polish Airlines
Phuket Thajsko Brno Neos - NOVINKA
Punta Cana Dominikánska republika Praha LOT Polish Airlines
Zanzibar Tanzánia Praha LOT Polish Airlines