StoryEditor

Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile

27.10.2023, 10:10

Vtipné, pútavé a plné skúseností z praxe, aj takto vyzeral panel na Digitálnom stagei s podcastermi, ktorí sa rozhodli podeliť o svoje know-how. Ako sa im podarilo prepojiť reklamu s podcastom, aby získali klientov a viac poslucháčov? Prečo veľké mená influencerov a youtuberov neboli úspešné a, naopak, vystrelili menšie značky s príbehom? A mal by podcast byť v istom zmysle aj špinavý?

Všetci ich milujeme, počúvame a každý týždeň alebo mesiac sa tešíme na novú epizódu. Okrem zaujímavého obsahu sa do podcastov dostali aj reklamy, ktoré sú trendom posledných rokov. Tieto inovácie sa zapáčili klientom natoľko, že reklamu z rádií sťahujú do podcastov. Chcú sa tým priblížiť najmä mladej generácii, ktorá si vo voľnom čase zapne Spotify alebo Apple.

Z diváka sa tak stal poslucháč, ktorý rozhoduje o počúvanosti podcastu. A nielen o tom, pretože správne umiestnená reklama dokáže priniesť dobrý obchodný výsledok klientom. Je toto cesta, ktorou by mali ísť značky?

„Je tam veľký zásah, lebo ľudia si podcast pustia na zastávke či v autobuse, pretože ich baví nejaká téma. A keď sa do spotu pridá hudba, tak si ju budú púšťať častejšie a genericky sa zvýši klikanosť,“ tvrdí Martina Rypáková, vedúca oddelenia marketingovej stratégie a komunikácie SPP. Tento trend však nie je pre každého, mnohé značky sa chcú radšej zviditeľniť cez sociálne siete pomocou influencerov, čo im dáva väčší zmysel, ako investovať do podcastu.

image

Stratégie Fórum (Digitálny stage).

Podľa strategičky Zuzany Čubrík z Digiline majú klienti radi novinky, avšak táto forma im musí sedieť do stratégie, inak o to nemajú záujem. Zároveň sa kriticky pozerá aj na mieru konverzie počúvateľnosti podcastov, štatistiky totiž nie sú úplne presné. „Ak sa rozhodujem medzi tromi podcastmi, tak potrebujem nejakú metriku, aby som vedela, do ktorého investujem a dám tam svoju reklamu. Ak by sme sa dostali k deklarovanému rebríčku podcastov, tak by to bolo veľké uľahčenie pre mediálne agentúry aj klientov a do podcastu by sa dávalo viac peňazí, pretože je to jedna z najrýchlejšie rastúcich kat...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 02 - Modified: 2024-01-26 10:13:44 - Feat.: - Title: Podcasty počúva týždenne viac než tretina online užívateľov. Vedú kratšie, do pol hodiny 03 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla 04 - Modified: 2024-01-05 10:02:06 - Feat.: - Title: Top 10 podcastov Stratégií: Tieto epizódy sa vám v roku 2023 páčili najviac 05 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú."
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 00:26