Lúčnica už 75 rokov reprezentuje tradičné slovenské umenie na domácich pódiách aj ďaleko za hranicami Slovenska. Od Bratislavy cez Tokio až po pôdu OSN žne úspech a darí sa jej skvelo ukazovať krásu slovenskej ľudovej tvorby. Po dlhých rokoch sa tento ikonický umelecký súbor rozhodol prezliecť do novej brand identity.
„Trištvrte storočia je Lúčnica stálicou na slovenskom umeleckom poli, tvorí pevnú súčasť slovenskej národnej kultúry. Vyrástli z nej generácie lúčničiarov, ktorých je dnes viac ako 2 600. Tento kolobeh ľudí robí Lúčnicu stále mladou a krásnou. Robíme to, čo milujeme, dávame do vystúpení srdce a prinášame originálny program, ktorý dokáže uchvátiť aj nové generácie. Mladá a svieža chce byť preto aj naša komunikácia s publikom a aj preto je práve tento míľnik najvhodnejším časom na posunutie našej značky do novej éry,“ tvrdí Pavol Pilař, generálny riaditeľ Umeleckého súboru Lúčnica.Lúčnica našla partnera na spoluprácu v reklamnej agentúre MADE BY VACULIK. „Ako milovníci umenia sme nesmierne hrdí, že si nás Lúčnica vybrala za partnera pre budúcnosť svojej značky. Veríme, že vďaka intenzívnej spolupráci bude Lúčnica ďalej prekvitať a oslovovať ešte širšie publikum.“ Milan Bielik, Chief Creative Officer, MADE BY VACULIK.
„Sme radi, že sme mohli byť súčasťou dlhých diskusií o známej a ikonickej značke Lúčnica. Spoločne sme sa pozreli na to, pre aké cieľové skupiny tu Lúčnica je, čo je jej úlohou, čo pre ľudí znamená, čo prináša, aj aký je jej brand purpose. Po takomto strategickom cvičení sme prišli k výstižnej esencii značky – mladosť a krása v pohybe, ktorá nás nasmerovala k vytvoreniu nového claimu, ako aj k samotnej identite. Stavili sme na tradíciu, ale aj na skutočné odhodlanie a vášeň, s ktorými členovia súboru napĺňajú esenciu Lúčnice,“ dopĺňa Saša Martináková, Strategy Director, MADE BY VACULIK. Lúčnica predstavuje mladosť a rozvíjanie tradícií i krás slovenskej ľudovej tvorby naživo pre všetkých. Z tejto brand purpose agentúra prišla tanečným krokom na nový claim. „Lúka živých tradícií“ bola prvým krokom k identite, ktorá následne rozkvitla novým symbolom. „Základným elementom novej identity je symbol predstavujúci tanečnicu a lúčny kvet zároveň, pričom odkazuje aj na pôvodný grafický prvok loga. Nový symbol Lúčnice je variabilný a tvárny ako sukňa tanečnice v pohybe alebo ako lúčny kvet, ktorý sa ohýba pri tanci vetra. Keďže Lúčnica prináša pestrosť slovenských tradícií, vniesli sme pestré farby aj do novej identity. Jej rozpoznateľnosť a jedinečnosť podčiarkuje aj originálne písmo, s ktorého tvorbou nám pomohol Ondrej Jób.“ Matej Klíč, Head of Art, MADE BY VACULIK.Vizitka kampane:
Klient: Umelecký súbor Lúčnica
Generálny riaditeľ umeleckého súboru: Pavol Pilař
Chief Creative Officer: Milan Bielik
Associate Creative Director: Andrej Hrivnák
Head of Art: Matej Klíč
Art director: Klíčo
Copywriter: Miňo & Hrivo
Account Director: Blanka „Bibs“ Blahová
Account: Petra „Kyrra“ Barčáková, Nikola Weis
Strategy Director: Alexandra Martináková
Strategy: Lenka Dzurendová
Typograf: Ondrej Jób