V súčasnosti majú motoristi na výber z veľkého množstva značiek a modelov vozidiel. Okrem výberu brandu si navyše môžu nakonfigurovať konkrétnu motorizáciu, výbavu či farbu. Takúto slobodu však nemali vždy. V minulosti sa k väčšine modelov áut nedalo len tak ľahko dostať – bežne dostupné sa stali až vďaka Nežnej revolúcii.
Práve na tento fakt sa rozhodli spoločnou aktivitou upozorniť štyri automobilové značky Opel, Citroën, PEUGEOT a DS Automobiles využitím jednoduchého twistu – v hardsellových baneroch zmenili cenu na rok 1989.
„Pri hardsellovej komunikácii automobilových značiek sme zvyknutí na reklamné formáty, ktoré vyobrazujú auto a výraznú cenu. Práve to sa stalo pri kreatívnom procese východiskovým insightom. Banery, ktoré sa na prvý pohľad javili ako hardsellové, tentoraz odovzdali dôležité posolstvo o hodnote slobody,“ približuje ideu Patrícia Al-Hadi, copywriterka agentúry Istropolitana Ogilvy.
Táto aktivita bola viditeľná na sociálnych sieťach jednotlivých automobiliek, ale aj prostredníctvom banerov, GDN formátov a na homepage každej značky.
Vizitka kampane
Klient: P Automobil Import s. r. o., C Automobil Import s. r. o., O Automobil Import s. r. o.
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative Director: Peter Darovec
Associate Creative Director: Roman Hríbik, Jakub Svetlík
Art Director: Jakub Svetlík, Michal „Mio“ Valušek, Katarína Sopková
Copywriter: Roman Hríbik, Patrícia Al-Hadi, Marek Suchitra
Social Media Manager: Linda Oršulová, Michal Porubovič
Account Director: Barbora Maťašeje
Account Manager: Jana Strížová, Katarína Juričková
Mediálna agentúra: UNIMEDIA, Digiline