StoryEditor

Nečakajte na krízu, marketingový audit si urobte včas

  • Mnohé firmy a ich marketingové oddelenia koncom roka prehodnocujú a nastavujú svoje marketingové rozpočty.
  • Málokedy však myslia na marketingový audit.
  • Buď ho podceňujú, alebo ho realizujú, keď už je neskoro. Prípadne si ho zamieňajú s kontrolou marketingových aktivít a komunikáciou značky.
  • Dobrý marketingový audit však znamená oveľa viac, pretože má presah nielen na marketingové 4P, ale celý váš biznis.

V nímate už nejaký čas, že vaša firma nemá dostatočný zisk, chcete ho zvýšiť, ale netušíte, kde je problém? Alebo sa vám javí, že nepredávate toľko, koľko by ste chceli, a vaše tržby nie sú dostatočné? Investujete veľa peňazí do komunikácie, no napriek tomu vám neprináša dosť zákazníkov? Nedarí sa vám predávať, hoci máte na obchod vyčlenenú značnú investíciu z rozpočtu? Máte veľa leadov, ale nemáte konverzie? V takýchto prípadoch vám môže pomôcť marketingový audit.

Veľa ľudí si pojem audit spája najmä s finančným auditom. Pravdou však je, že sa využíva aj v marketingu. Dobrý marketingový audit dokáže odhaliť mnohé výzvy, ktorým dnes firmy čelia. Pomáha pozrieť sa hlbšie na to, kde môžete ušetriť v nákladoch alebo zvýšiť svoje tržby. Či potrebujete zvýšiť predaje alebo upraviť ceny. Ukáže vám napríklad, či by nestačilo vaše komunikačné aktivity okresať na polovičný rozpočet alebo, naopak, či v nich potrebujete pridať.

Marketingový audit tiež pomôže odhaliť, ako usporiadať organizáciu a jednotlivé pozície inak, aby bola firma efektívnejšia vo výsledkoch. Častou chybou je, že o marketingovom audite sa veľa hovorí, no firmy ho málokedy aj skutočne realizujú. Pravdou je, že iba obyčajné posúdenie marketingových činností bez stanovenia priorít alebo občasná kontrola míňania marketingového...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 21:29