StoryEditor

Nečakajte na krízu, marketingový audit si urobte včas

  • Mnohé firmy a ich marketingové oddelenia koncom roka prehodnocujú a nastavujú svoje marketingové rozpočty.
  • Málokedy však myslia na marketingový audit.
  • Buď ho podceňujú, alebo ho realizujú, keď už je neskoro. Prípadne si ho zamieňajú s kontrolou marketingových aktivít a komunikáciou značky.
  • Dobrý marketingový audit však znamená oveľa viac, pretože má presah nielen na marketingové 4P, ale celý váš biznis.

V nímate už nejaký čas, že vaša firma nemá dostatočný zisk, chcete ho zvýšiť, ale netušíte, kde je problém? Alebo sa vám javí, že nepredávate toľko, koľko by ste chceli, a vaše tržby nie sú dostatočné? Investujete veľa peňazí do komunikácie, no napriek tomu vám neprináša dosť zákazníkov? Nedarí sa vám predávať, hoci máte na obchod vyčlenenú značnú investíciu z rozpočtu? Máte veľa leadov, ale nemáte konverzie? V takýchto prípadoch vám môže pomôcť marketingový audit.

Veľa ľudí si pojem audit spája najmä s finančným auditom. Pravdou však je, že sa využíva aj v marketingu. Dobrý marketingový audit dokáže odhaliť mnohé výzvy, ktorým dnes firmy čelia. Pomáha pozrieť sa hlbšie na to, kde môžete ušetriť v nákladoch alebo zvýšiť svoje tržby. Či potrebujete zvýšiť predaje alebo upraviť ceny. Ukáže vám napríklad, či by nestačilo vaše komunikačné aktivity okresať na polovičný rozpočet alebo, naopak, či v nich potrebujete pridať.

Marketingový audit tiež pomôže odhaliť, ako usporiadať organizáciu a jednotlivé pozície inak, aby bola firma efektívnejšia vo výsledkoch. Častou chybou je, že o marketingovom audite sa veľa hovorí, no firmy ho málokedy aj skutočne realizujú. Pravdou je, že iba obyčajné posúdenie marketingových činností bez stanovenia priorít alebo občasná kontrola míňania marketingového...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 12:55