Národná banka Slovenska predstavila tento týždeň v spolupráci s Nadáciou NN ľuďom novú vzdelávaciu platformu Reč peňazí. Online kurzy vznikli pod značkou 5peňazí a sú zadarmo dostupné pre každého, kto má záujem o nové poznatky, ale aj pre tých, ktorí sa chcú zabaviť.
„Podľa prieskumu Európskej centrálnej banky z apríla tohto roka je Slovensko na chvoste vo finančnej gramotnosti. Našou úlohou bolo preto pripraviť jednoduchú, zrozumiteľnú a hravú platformu, ktorá pomôže zlepšiť tieto výsledky. Práve zrozumiteľnosť zohrala pre nás kľúčovú úlohu pri tvorbe konceptu Reč peňazí,“ vysvetľuje Martin Piteľ, managing director PS:Digital.
„Reč peňazí chceme predstaviť ako univerzálny a medzinárodne pochopiteľný jazyk, ktorého znalosť a správne používanie obohatia každého z nás a sú základným kameňom finančnej gramotnosti. Ako hlavnú postavu (lektora) sme si zvolili Škóta ako symbol svetovej šetrnosti. Skvelo nám do tohto konceptu zapadol práve Ross Craig, ktorého môžu Slováci poznať z Instagramu či TikToku pod menom @slovenskyskot, kde pravidelne publikuje po slovensky rozličné krátke sketche,“ doplnil Martin Kovarík, copywriter a ideamaker PS:Digital.
„V Národnej banke vždy hľadáme cestu, ako ľudí učiť o peniazoch prístupnou a zábavnou formou. Aj pri e-learningovom kurze Reč peňazí sme uvažovali, ako ho spraviť zábavne a zároveň tak, aby ho zvládol každý. Preto nás veľmi potešil kreatívny koncept od PS:Digital, ktorý priniesol vzdelávaniu potrebnú dávku humoru a odľahčenia. Začíname témou pre všetkých - nakupovaním. Pripravujeme kurz, ako sa brániť podvodníkom, ktorí útočia na naše peniaze, a ak sa Reč peňazí bude ľuďom páčiť, tešíme sa na témy rodinné financie, dôchodky, či investovanie tak, aby v Reči peňazí našiel každý to, čo potrebuje vedieť pri každodennej starostlivosti o svoje financie,“ hovorí o novom projekte Národnej banky Slovenska pod značkou 5peňazí Roman Fusek, riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov NBS.
Kurzy Reč peňazí sú spojením vtipných videí od škótskeho lektora Rossa a interaktívnych úloh, vďaka ktorým sa používatelia preklikajú cez rôzne situácie spojené s nakupovaním a na reálnych príkladoch sa naučia, ako nepodľahnúť obchodníckym taktikám.
Vyskúšať si to môžete aj vy na webe www.recpenazi.sk.
Vizitka kampane:
Klient: Národná banka Slovenska (Ján Sedlák, Linda Župová, Roman Fusek) a Nadácia NN ľuďom
Agentúra: PS:Digital
Strategy Director: Peter Šebo
Creative Director: Katarína Kurečková
Head of Art: Martin Benca
Art Director: Adela Düröšiová
Copywriter: Martin Kovarík, Ida Vrabcová Bírová
Account Manager: Martin Piteľ
Produkcia: Laurinc Studio
Réžia: Daniel Laurinc
Herec: Ross Craig
Fotograf: Juraj Figura
autor fotografie: Juraj Figura, PS:Digital