V čom spočíva cesta k dobrému positioningu? Pred tým, než sa mu vo firme začnete naplno venovať, by ste mali mať skvelý produkt, ktorý zodpovedá potrebám vašich zákazníkov. Takisto musíte mať zabezpečenú dobrú distribúciu, aby sa k nim dostali. Samozrejme, za také ceny, ktoré sú zákazníci ochotní zaplatiť. Silné značky pochopili, že ich cesta k silnému postaveniu na trhu spočíva nielen v pochopení značky, ale aj zákazníkov. Ak majú k vášmu produktu alebo službe fyzickú dostupnosť, potom môžete začať usilovne pracovať aj na positioningu vašej značky.
Pomôžte si nasledujúcimi otázkami: Na čo by mal myslieť váš zákazník, keď počuje o vašej značke? Čo ho v skutočnosti zaujíma? Viete, o čom je váš produkt alebo služba a akým spôsobom sa odrážajú vo vašej značke? Pri tvorbe positioningu je dôležité, aby mala značka svoj vlastný príbeh. Mali by ste vedieť, prečo robíte to, čo robíte, a čo už máte za sebou. Aká je vaša vízia a čo chcete svojím podnikaním dosiahnuť? Prečo by vás zákazníci mali počúvať a v čom ste lepší ako konkurencia? Je dôležité, aby ste mali o zákazníkoch dostatok informácií, než len pár demografických dát.
Spoznajte problémy, ktoré riešia. Ako im v tom môže pomôcť práve vaša značka? A keby bola človekom, ako by ste ju opísali? Ako má pôsobiť navonok? Následne môžete zadefinovať takzvaný positioning statement, ktorý vyjadru...
Zostáva vám 85% na dočítanie.