StoryEditor

Odlíšte sa od iných značiek, pomôcť vám môže aj zníženie cenovej senzitivity

12.01.2024, 11:00

Ak spotrebiteľ nevníma zmysluplnú odlišnosť značky, nie je ochotný za ňu zaplatiť viac ako za inú značku. Pozrime sa v našom seriáli bližšie na tretiu marketingovú dilemu.

Cenová citlivosť je momentálne horúca pre väčšinu značiek vzhľadom na vysokú infláciu v poslednom období. Výrobcovia sú kvôli zdražovaniu vstupných nákladov nútení uvažovať o zvýšení ceny. Aký to bude mať dosah na predaj? Ako sa zmení celková ziskovosť značky? Ako je možné, že predaje niektorých značiek dokážu odolať zvyšovaniu cien viac ako iné? A prečo vlastne spotrebitelia siahajú v regáloch po drahších značkách, ak majú aj lacnejšiu alternatívu?

Ak je značka výrazná (distinctive), spotrebitelia ju ľahko rozoznajú a je prítomná tam, kde je to pre danú kategóriu podstatné, má základný predpoklad byť úspešnou. Boj o srdcia spotrebiteľov však vyhratý nemá. Práve odlíšenie sa dáva značke príležitosť ísť ďalej a nájsť, ako byť inou na úrovni produktu, skúsenosti alebo emócie.

Ako sa odlíšiť od ostatných podobných značiek. Je to ten moment, keď sa produkt stáva niečí...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 17:28