StoryEditor

Odlíšte sa od iných značiek, pomôcť vám môže aj zníženie cenovej senzitivity

12.01.2024, 11:00

Ak spotrebiteľ nevníma zmysluplnú odlišnosť značky, nie je ochotný za ňu zaplatiť viac ako za inú značku. Pozrime sa v našom seriáli bližšie na tretiu marketingovú dilemu.

Cenová citlivosť je momentálne horúca pre väčšinu značiek vzhľadom na vysokú infláciu v poslednom období. Výrobcovia sú kvôli zdražovaniu vstupných nákladov nútení uvažovať o zvýšení ceny. Aký to bude mať dosah na predaj? Ako sa zmení celková ziskovosť značky? Ako je možné, že predaje niektorých značiek dokážu odolať zvyšovaniu cien viac ako iné? A prečo vlastne spotrebitelia siahajú v regáloch po drahších značkách, ak majú aj lacnejšiu alternatívu?

Ak je značka výrazná (distinctive), spotrebitelia ju ľahko rozoznajú a je prítomná tam, kde je to pre danú kategóriu podstatné, má základný predpoklad byť úspešnou. Boj o srdcia spotrebiteľov však vyhratý nemá. Práve odlíšenie sa dáva značke príležitosť ísť ďalej a nájsť, ako byť inou na úrovni produktu, skúsenosti alebo emócie.

Ako sa odlíšiť od ostatných podobných značiek. Je to ten moment, keď sa produkt stáva niečí...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 22:03