StoryEditor

Agentúry využívajú AI nástroje prevažne na analýzu dát a zlepšenie cielenia kampaní

17.01.2024, 12:14
Autor:
redred

Koncoročný prieskum z roka 2023 realizovaný medzi riaditeľmi a majiteľmi 18 slovenských PR agentúr, členov Asociácie PR SR, odhaľuje zaujímavé postrehy o postojoch a využívaní umelej inteligencie v oblasti verejných vzťahov.

Tento prieskum ponúka jedinečný pohľad na aktuálny stav a perspektívu AI v slovenskom PR sektore a prináša tiež porovnanie s podobným prieskumom portálu PRovoke, ktorý bol realizovaný vo svete.

image

Ako pomôže AI agentúram?

Postoje k využívaniu AI

Väčšina agentúr vníma AI ako príležitosť. Napríklad, na otázku o vnímaní AI, respondenti často odpovedali, že vnímajú AI viac ako príležitosť na miesto rizika. Agentúry prejavujú rastúci záujem o AI, pričom mnohé z nich už rozpoznávajú potenciál AI v zlepšovaní efektivity a inovácii v ich práci, najmä pri monitoringu médií a sumarizácii textov.

image

Využívanie AI v agentúrach.

Napriek tomu existujú aj obavy ohľadom potenciálneho negatívneho dopadu na kvalitu a autenticitu komunikačných kampaní pri využívaní jazykových modelov.

image

AI nástroje v budúcnosti.

Povedomie o Nástrojoch AI

Výsledky poukazujú na rozdielne úrovne povedomia o dostupných AI nástrojoch medzi agentúrami. Kým niektoré agentúry sú dobre informované a aktívne experimentujú s rôznymi nástrojmi, iné ešte len začínajú s ich prieskumom, ale týchto agentúr je menšina. Najviac agentúr využíva nástroje ChatGPT a Midjourney.

image

Vzdelávanie v oblasti AI.

Využívanie AI Nástrojov

Agentúry využívajú AI nástroje prevažne pre analýzu dát, automatizáciu rutinných úloh a zlepšenie cielenia kampaní. Existuje však značná variabilita v rozsahu a hĺbke využitia AI naprieč agentúrami, čo len dokazuje, že sektor PR ešte objavuje možnosti a experimentuje s rôznymi možnosťami využitia generatívnej AI.

image

Využívanie AI.

Etické Otázky

Prieskum tiež otvára diskusiu o etických dilemách spojených s využívaním AI v PR. Otázky ako transparentnosť využívania AI, ochrana osobných údajov a možnosť zneužitia AI pre manipulatívne účely sú kľúčovými obavami, ktoré vyvstávajú v rámci odbornej komunity.

image

Sú nástroje AI rizikom?

Výsledky poukazujú na dynamický vývoj v oblasti AI v slovenskom PR sektore. S rastúcim využívaním AI sa zvyšuje aj potreba etických a profesijných štandardov, ktoré by mali byť v súlade s najlepšími praxami a ochranou záujmov klientov a verejnosti. Asociácia PR SR preto odporúča ďalší výskum a diskusiu o tom, ako najlepšie využiť potenciál AI pri zachovaní vysokých etických štandardov.

01 - Modified: 2024-09-20 06:53:10 - Feat.: - Title: Značky sú rezervovanejšie v komunikácii celospoločenských tém. Nechcú polarizovať spoločnosť 02 - Modified: 2024-09-09 06:36:40 - Feat.: - Title: Šéfka komunikácie Microsoft: AI je pre mňa múdrejší kolega, ale zatiaľ to nie je pre každého 03 - Modified: 2024-08-02 07:00:00 - Feat.: - Title: Špeciálny projekt APRSR: Rastúca komplexita a výzvy prajú komunikačným lídrom 04 - Modified: 2024-04-16 08:31:02 - Feat.: - Title: AI: Najdôležitejšie nástroje, ich silné a slabé stránky 05 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. november 2024 07:57