Ladislav Csengeri
Managing Director
Consumer Panel Slovakia GfK
Rok 2024 bude rokom doznievania inflačnej krízy a najmä obdobím aklimatizácie spotrebiteľov. Istý čas ešte bude trvať, kým sa vývoj miezd vyrovná s infláciou. Kupujúci sa stali skrz viaceré krízy posledných období uvedomelejší, čo reflektujú aj v takzvanom smart shoppingu. Nadchádzajúci rok teda môžeme nazvať obdobím opatrného optimizmu. Kľúčovou otázkou bude, ako naštartovať rast. Dá sa očakávať, že trendy a témy minulých období opäť získajú väčšiu dôležitosť (napríklad duševný pokoj, zdravie, stravovanie, udržateľnosť). Diferenciácia spoločnosti a prehlbujúca sa priepasť medzi jednotlivými skupinami a generáciami bude vyžadovať lepšie a hlbšie pochopenie cieľových skupín – súčasných a budúcich zákazníkov.
Zostáva vám 89% na dočítanie.