Rýchly nástup nástrojov AI sa, samozrejme, týka aj prieskumnej brandže. V podstate všetky agentúry experimentujú s implementáciou rôznych metód a nástrojov, ktoré využívajú jej možnosti.
Využitie umelej inteligencie bolo doteraz skôr o zisťovaní jej možností a hraníc v rámci procesu výskumu trhu, o hľadaní ciest, ako zefektívniť prácu agentúr a zvýšiť pridanú hodnotu pre klientov. Postupne však bude jej využitie rozšírenejšie, výsledky preukázateľne overené a výstupy spoľahlivejšie a na konci procesu generovania a overovania nápadov ostanú techniky a príklady využitia, ktoré môžu priniesť skutočnú zmenu, zhodujú sa odborníci. V každom prípade AI už teraz pomáha vo vyhľadávaní, v triedení a sumarizácii informácií, pri spracovaní dát väčšieho rozsahu, pri generovaní nových nápadov. Takže trend implementácie metód čoraz dostupnejšej a sofistikovanejšej AI bude pokračovať a zintenzívni sa.
Okrem veľkej témy umelej inteligencie je veľkou témou napríklad aj diferenciácia spoločnosti a prehlbujúca sa priepasť medzi jednotlivými skupinami a generáciami, čo si bude vyžadovať lepšie a hlbšie pochopenie cieľových skupín, ich odlišnosti v správaní, dôvodov takéhoto správania, v preferenciách a budúcich potrebách, a to aj v širších celotrhových súvislostiach. Práve preto budú klienti, aj keď majú k dispozícii množstvo dát z rôznych zdrojov, intenzívnejšie hľadať prieskumné agentúry, ktoré im nedodajú len čísla a grafy, ale pomôžu im celú skúmanú tému lepšie pochopiť, dáta medzi sebou prepojiť, predikovať, čo môže nastať a formulovať konkrétne aplikovateľné riešenia.
Marketéri dnes vyžadujú rýchlosť, podrobnosti, lepšie pochopenie problému, jasné odpovede na to, aké rozhodnutia prijať. Sú však aj prieskumy a témy, ktoré marketéri na Slovensku opomínajú, a pritom ich využitie by pomohlo k efektívnemu rozhodovaniu, nevyhnutnému v aktuálnej dobe zmien. Zástupcovia agentúr v rámci prílohy konkretizujú, o ktoré prieskumy ide, a zároveň predstavujú inšpiratívne prieskumné projekty a inovácie, ktoré na trh prieskumov priniesli. Všetko podstatné sa dozviete na nasledujúcich stranách. Príjemné čítanie.