V najnovších Stratégiách sa podrobne venujeme téme Marketingový výskum.
StoryEditor

Marketingový výskum: Umelá inteligencia zostáva témou číslo jeden

20.02.2024, 13:51
  • Súčasťou aktuálneho vydania odborného magazínu Stratégie je špecializovaná ročenka Marketingový výskum 2024. 
  • Publikáciu si môžete už teraz stiahnuť aj ako PDF v tomto článku. 
  • Spolu s prieskumnými agentúrami sa snažíme nahliadnuť do sveta trendov a príležitostí. 
  • Témou číslo jeden je aj v tejto brandži umelá inteligencia. 
  • Ako môže AI skvalitniť výskum, na čo si treba dať pozor a nepodceniť to? 
  • Okrem zaujímavých dát a názorov v ročenke nájdete aj TOP projekty partnerov. 

Rýchly nástup nástrojov AI sa, samozrejme, týka aj prieskumnej brandže. V podstate všetky agentúry experimentujú s implementáciou rôznych metód a nástrojov, ktoré využívajú jej možnosti.

Využitie umelej inteligencie bolo doteraz skôr o zisťovaní jej možností a hraníc v rámci procesu výskumu trhu, o hľadaní ciest, ako zefektívniť prácu agentúr a zvýšiť pridanú hodnotu pre klientov. Postupne však bude jej využitie rozšírenejšie, výsledky preukázateľne overené a výstupy spoľahlivejšie a na konci procesu generovania a overovania nápadov ostanú techniky a príklady využitia, ktoré môžu priniesť skutočnú zmenu, zhodujú sa odborníci. V každom prípade AI už teraz pomáha vo vyhľadávaní, v triedení a sumarizácii informácií, pri spracovaní dát väčšieho rozsahu, pri generovaní nových nápadov. Takže trend implementácie metód čoraz dostupnejšej a sofistikovanejšej AI bude pokračovať a zintenzívni sa.

Okrem veľkej témy umelej inteligencie je veľkou témou napríklad aj diferenciácia spoločnosti a prehlbujúca sa priepasť medzi jednotlivými skupinami a generáciami, čo si bude vyžadovať lepšie a hlbšie pochopenie cieľových skupín, ich odlišnosti v správaní, dôvodov takéhoto správania, v preferenciách a budúcich potrebách, a to aj v širších celotrhových súvislostiach. Práve preto budú klienti, aj keď majú k dispozícii množstvo dát z rôznych zdrojov, intenzívnejšie hľadať prieskumné agentúry, ktoré im nedodajú len čísla a grafy, ale pomôžu im celú skúmanú tému lepšie pochopiť, dáta medzi sebou prepojiť, predikovať, čo môže nastať a formulovať konkrétne aplikovateľné riešenia.

Marketéri dnes vyžadujú rýchlosť, podrobnosti, lepšie pochopenie problému, jasné odpovede na to, aké rozhodnutia prijať. Sú však aj prieskumy a témy, ktoré marketéri na Slovensku opomínajú, a pritom ich využitie by pomohlo k efektívnemu rozhodovaniu, nevyhnutnému v aktuálnej dobe zmien. Zástupcovia agentúr v rámci prílohy konkretizujú, o ktoré prieskumy ide, a zároveň predstavujú inšpiratívne prieskumné projekty a inovácie, ktoré na trh prieskumov priniesli. Všetko podstatné sa dozviete na nasledujúcich stranách. Príjemné čítanie.

PDF si môžete stiahnuť TU

01 - Modified: 2024-02-23 11:56:08 - Feat.: - Title: Marketingový výskum 2024: AI kladie dôraz na dôveryhodnosť agentúr a prichádza opatrný optimizmus
menuLevel = 2, menuRoute = news/specialne-prilohy, menuAlias = specialne-prilohy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 20:20