StoryEditor

Dennis Fino: Doba nepraje vyumelkovaným identitám ani obalovému dizajnu, ktorý kričí z kilometra

02.04.2024, 09:57
  • Tvrdí to Managing Director brandingového štúdia Barney Studio Dennis Fino. 
  • Práve tu sa rodia mnohé medzinárodné i lokálne značky a tvoria príbehy založené na adresných stratégiách a kreatíve.
  • Spolumajiteľ štúdia prezrádza, čo je kľúčové pre vznik unikátnej a zapamätateľnej značky, ako správne reagovať na zmeny správania spotrebiteľa v dynamickom FMCG segmente, ale aj aké často sa opakujúce chyby môžu tvorbu brandu narušiť.

Dnes sa segment FMCG považuje za rýchlejší ako kedykoľvek predtým. Vy máte vo svojom portfóliu mnohých klientov práve z tohto odvetvia. Odráža sa to aj na vzťahu agentúra – klient?

Rýchlosť tohto segmentu je vždy vysoká. Ak to mám priamo porovnať s inými segmentmi, povedal by som, že reakčná doba musí byť tak o 50 % kratšia. Trendy jednoducho nepustia. V segmente FMCG očakáva spotrebiteľ reakciu na trhovú situáciu, krízy, zmeny chutí. Náročné obdobie na trhoch po celom svete ovplyvňuje, samozrejme, aj hráčov v segmente FMCG. Na vzťahu agentúry a klienta sa to odráža prioritne zvýšenou dynamikou komunikácie a klientovi v tomto bode radíme využiť obdobie, keď mnohí šetria, na výraznejšie investície do reklamy alebo dizajnu. Priestor nie je taký preplnený a je často lacnejší.

Na čom v tomto dynamickom segmente stoja silné partnerstvá?

Vždy vravím, že najpodstatnejšia je silná dôvera a 100-percentná spoľahlivosť. To sú zároveň dva stavebné piliere akejkoľvek dobrej spolupráce. V segmente FMCG to platí nie dvojnásobne, ale azda aj trojnásobne. Klient sa musí na agentúru vedieť spoľahnúť,...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. apríl 2024 00:03