Veď je „doba obrázkov“ – navykli sme si opakovať túto formulku, a preto sa náš fokus čoraz viac orientuje na vizuálny branding. A to je chyba.
Veď tlak, ako vyniknúť v rýchlom „feedovom“ svete, je jasný. Zaujmi swiperov obrázkom, vtipným videom, nauč sa žiť v tiktokovej filozofii. A text vnímame len ako nejaký doplnok. Niečo, čo obrázok takpovediac doťukne. Práve sociálne siete čoraz viac devalvujú dôležitosť textu ako komunikačného nástroja. Nebolo to však takto vždy.
Vývoj copywritingu
Dnes žijeme v opačnom garde oproti zlatej ére reklamy. V 60. rokoch udával jej tón práve text. Copywriteri boli skutoční majstri slova, pretože obrazové možnosti boli obmedzené. David Ogilvy o tom napísal nejednu knihu. Práve v tomto období môžeme vidieť mohutný potenciál textu ako dominantnej zložky brandovej identity. V 80. až 90. rokoch sa rozvojom vizuálnych nástrojov obe zložky dostali do rovnováhy. Značky tak mali možnosť rozpovedať svoju story komplementárne a práve v tomto období nastal boom modernej, kreatívnej komunikácie...
Zostáva vám 85% na dočítanie.