Bulvárne médiá si celý týždeň všímajú kauzu okolo známeho influencera Filipa Jovanoviča, známeho ako Jovinečko. Ten v pondelok oznámil, že cez víkend vykradli jeho prevádzku Jovipoint. Zmizlo mu vraj pár drobností ako palacinkovač, iPad, grill či hotovosť. Jeho podnik mal po návšteve zlodejov fungovať v obmedzenom režime. Na Instagrame zverejnil aj video, ktoré malo zachytiť údajného zlodeja.
Jovinečkove nešťastie obletelo slovenské aj české médiá a fanúšikovia mu vyjadrovali podporu, dokonca ponúkali pomoc.
Už o pár hodín však vyšiel influencer s pravdou von. Nešlo o žiadnu krádež, ale o kampaň pre poisťovňu Kooperativa.
„Viem, že toto bola trošku väčšia “sranda”, ako ste u mňa zvyknutí,“ napísal v príspevku. „Táto kampaň by nemala zmysel, keby som vám spravil moje klasické reelsko. Teda na mňa za mlada by nemala,“ ospravedlňoval svoj výstrelok.
Následne sa na neho vzniesla vlna kritiky. Jeho fanúšikovia sa cítili oklamaní. Podľa mnohých prekročil znesiteľnú hranicu.
Teraz zareagovala aj Kooperativa. Poisťovňa sa jednoznačne postavila za kreatívu svojho influencera. "Sme poisťovňa, a súčasťou našej práce je preto aj upozorňovať spoločnosť na riziká, ktoré život prináša. Spojili sme sa so známym influencerom-podnikateľom, ktorý nám pomohol význam poistenia pre podnikateľov komunikovať tak, ako najlepšie vie, jeho typickou satirou.
Použili sme jeho biznis ako príklad, čo sa môže stať podnikateľovi, keď príde o prostriedok svojho podnikania. Aby to nikto iný nemusel skutočne zažiť na vlastnej koži."
Kooperativa priznáva, že táto cesta bola aj pre nich neobvyklá. Chceli však, aby sa odkaz dostal k čo najväčšiemu publiku. Jovinečkovi sa naozaj podarilo vyrušiť svojich followerov, ktorí reagovali na nezvyčajný obsah.
"Reakcie ľudí nás úprimne prekvapili. Najmä to, ako spolupatrične sa k tomu jeho fanúšikovia a okolie postavili. Mnohí mu ponúkli dokonca pomoc s hľadaním vinníka. Ste super. Tešia nás tisíce pozitívnych reakcií a fakt, že sa nám podarilo dôležitosť podnikateľského poistenia dostať do širšieho povedomia a diskusie. Práve to bolo primárnym cieľom kampane."
Poisťovňa však priznáva, že vníma aj odozvu nespokojných ľudí, ktorým sa kampaň nepáčila a cítia sa oklamaní. "Mrzí nás to, nebolo to naším zámerom. Všetky emócie, ktoré tento príbeh vyvolal, plne rešpektujeme. Do 48 hodín sme oficiálne odhalili našu spoluprácu a vysvetlili, že žiadna škoda u obľúbeného influencera našťastie nenastala, nikomu sa nič nestalo, do pátrania neboli zapojené žiadne oficiálne zložky.
Ďakujeme všetkým fanúšikom Jovinečka, za každú reakciu, ktorou dokazujú, že im na ňom skutočne záleží. Veríme, že nielen jemu, ale aj nám zachovajú svoju priazeň a dôveru," odkazuje značka.