Slovenský trh vás veľmi nepozná. Pritom patríte medzi najvplyvnejších mužov v marketingu v susednom Česku. Ako ste sa dostali na čelo Publicisu, aká bola vaša kariérna cesta?
Zo Slovenska, z Košíc, som odišiel študovať na vysokú školu, bolo to v roku 1999. Praha ma fascinovala, páčil sa mi hlavne nočný život veľkomesta (smiech). Od rodičov som dostával obmedzený budget, Praha bola drahá, a tak som si okamžite začal hľadať brigádu. Môj prvý džob bola firma, ktorá zabezpečovala eventy pre Microsoft, tam som prvýkrát pochopil, že marketing je cool brandža. Robili sme launch Windows XP a následne sa naša spolupráca skončila.
Kam smerovali vaše ďalšie kroky?
Vtedy ešte do startupu Jobs.cz a Práce.cz. Firma mala okolo 20 zamestnancov a ja som tam pracoval ako asistent pre tm. Raz prišiel medzi zamestnancov majiteľ a spýtal sa nás, kto by chcel robiť reklamnú kampaň. Všetci introvertní IT experti a produkťáci sklopili hlavy a nakoniec to padlo na mňa. Ani som netušil, čo mám robiť. Pre mňa to však bola obrovská životná skúsenosť.
Mal som 22 rokov a o štyri roky neskôr mala táto firma v českých korunách stomiliónový budget s 200 zamestnancami. Všetko sa zrazu digitalizovalo, Jobs.cz a Práce.cz zažívali obrovský boom, skončili sme v televízii a ako jeden z prvých sme začali drivovať výkonnostný marketing na českom trhu. Pre mňa to bola obrovská skúsenosť. Krátko som pôsobil i v televízii Nova, kde som mal na starosti viacero značiek. Počas krízy v roku 2008 sa veľa vecí zastavilo a aj na základe toho som sa rozhodol, že odtiaľ odídem.
Už ste boli na strane klienta aj média, tak ste chceli vyskúšať agentúru?
Presne tak. Som digitálny človek, mám to v DNA. Prešiel som do agentúry Zenith Optimedia, kde som dostal na starosti práve digitál. Som vo firme 15 rokov a každé dva roky som sa posúval na novú pozíciu smerom hore. Od roku 2017 pracujem ako CEO celej skupiny Publicis. Už nie sme holding ako kedysi, ale všetky značky sme spojili do jednej štruktúry a vytvorili sme model Power of one. Mám na starosti Česko, Slovensko a od roku 2019 aj Maďarsko.
Začiatkom roku 2024 nastala na slovenskom trhu pomerne výrazná zmena. Svoje pôsobenie obnovila spoločnosť Starcom ako súčasť Publicisu. Vysvetlite, čo to vlastne pre vás aj pre trh znamená.
Dlhodobá stratégia Publicisu na Slovensku vyzerala tak, že sme nechceli aktívne vstupovať na trh. Globálnych klientov sme spravovali cez affiliate partnerov – Starmedia a Zenith. Takto to fungovalo 15 rokov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.